Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Krapplack
Min symaskin har fått fnatt. När jag syr blir det bara en härva på undersidan :hopmad: - jag har provat att byta undertråd men det hjälpte inte.
Andra tips?
Användarens profilbild
Av binaem
Trådspänningen? Någon skräp som sitter fast där undertråden går upp? Trä om övertråden också.
Av FiaLisa
.. och byt nål om du inte precis har gjort det.
Användarens profilbild
Av Aurian
Dammsug ev ur där undertråden ska sitta, det är inte alltid man ser skräpet som sitter där.
Användarens profilbild
Av aneeha
När det händer mig beror det på att övertråden har hoppat ur skåran som sköter övertrådsspänningen, och då ska övertråden träs om.
Användarens profilbild
Av milimina
min sysslade också med sånt tills jag gjort rent (dvs dammsugit ur den) och justerat trådspänningen. min är lite kinkig på det, minsta lilla för löst och den börjar tugga och ha sej.
Användarens profilbild
Av Elin G
Min symaskin har bestämt sig för att bara sy med dyr tråd. Har du dyr tråd?
Användarens profilbild
Av Krapplack
tack för tipsen!

Gjorde de flesta tips och nu blev det så bra så!
(eller iaf nästan - köpte ingen dyr tråd.. jag har blandad konfekt, vet inte om den är dyr. :roll:

Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
Krapplack skrev:tack för tipsen!

Gjorde de flesta tips och nu blev det så bra så!
(eller iaf nästan - köpte ingen dyr tråd.. jag har blandad konfekt, vet inte om den är dyr. :roll:

Bild
Vilken fantastiskt fin haklapp! Underbart tyg!

(Jag bara undrar om ditt barn sitter snällt och tittar rakt fram vid maten, mina har vispat runt och geggat ner axlarna med mat, så deras haklappar har fått täcka en bit bak på ryggen)
Användarens profilbild
Av Krapplack
Vilken fantastiskt fin haklapp! Underbart tyg!

(Jag bara undrar om ditt barn sitter snällt och tittar rakt fram vid maten, mina har vispat runt och geggat ner axlarna med mat, så deras haklappar har fått täcka en bit bak på ryggen)

Hm, njää, provade idag, borde nog sätta knytband i sidorna också... haklappen verkade smaka gott i alal fall :D

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?