- sön maj 18, 2008 19:01
Jag köpte lite bävernylon till ett par överdragsbyxor och tänkte snabbt overlocka ihop sidorna, men den vill ju inte sy i bävernylonprovbiten. Eller den kanske syr, men matar inte bra och skär ännu sämre. Jag är ju verkligen inget overlock-proffs... så jag vet inte ens vart jag ska börja...
Den syr i enkelt tyg utan problem, men då jag lägger ihop blir det inge bra. Någon som har något tips?
(Just nu lutar det åt att jag syr overlock istället för vanlig sicksack och sedan raksömmar ihop allt bara...)
Jag syr på en Husqvarna Viking Huskylock 936, inställd på A2 (4-trådig) kraftigt vävt, längd 3,0, diff 1,0. (Det är min mammas...)
Den syr i enkelt tyg utan problem, men då jag lägger ihop blir det inge bra. Någon som har något tips?
(Just nu lutar det åt att jag syr overlock istället för vanlig sicksack och sedan raksömmar ihop allt bara...)
Jag syr på en Husqvarna Viking Huskylock 936, inställd på A2 (4-trådig) kraftigt vävt, längd 3,0, diff 1,0. (Det är min mammas...)
Senast redigerad av Summer den sön maj 18, 2008 22:30, redigerad totalt 1 gånger.
4 goingar. 05. 08. 11. 11.