Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har precis sytt klart en sommarklänning med gott om plats för magen. :babysits:
Mönstret var ett mönster på ett linne ur senaste Burdatidningen som jag la till lite extra vidd i, förlängde, satte dit ärmar och ett knytband bak. Utan knytbandet såg det mest ut som ett tält :lol: Jag tycker det är svårt att känna mig fin när jag är stor som ett hus men i denna känner jag mig faktiskt riktigt fin samtidigt som det är bekvämt.
Tyget är en stuvbit som jag fyndade sist jag var på Stoff och stil i malmö och när vi kom till kassan envisades min mamma med att betala så den har dessutom varit aldeles gratis.
Bild
Till klänningen har jag sytt ett par svarta leggings i samma svarta tyg som detaljerna på klänningen, som går hela vägen upp över magen. Jag är så trött på byxor som kasar ner...
Av eamane
Jättefin!
Användarens profilbild
Av tulasi
Åh vad fin! Vad duktig du är!
Användarens profilbild
Av Camilla74
Vilken snygg klänning! :D
Användarens profilbild
Av mammahappy
Å vad fin!
Användarens profilbild
Av Edith
Kanonfin! :app: :D
Användarens profilbild
Av He.ma
vilken fin både klänningen och magen :D blir så full i skratt när du beskriver vad du använt för mönster...."så ändra jag där och la till där och satte dit band osv" eh var det ett mönster till ett linne som blev en kanon snygg klänning :wink:
Användarens profilbild
Av linafelicia
Tack för era fina kommentarer.
He.ma skrev:vilken fin både klänningen och magen :D blir så full i skratt när du beskriver vad du använt för mönster...."så ändra jag där och la till där och satte dit band osv" eh var det ett mönster till ett linne som blev en kanon snygg klänning :wink:
Sådär gör jag nog alltid. Det börjar med en sak och slutar med något helt annat. Jag tror inte att jag kan sy efter ett färdigt mönster längre. :roll:
Det gröna tyget tog slut så därför fick det bli svart knytband och för att det inte skulle se konstigt ut satte jag dit dom svarta muddarna på ärmarna och i halsen men det hade nog inte blivit lika snyggt om jag haft grönt tyg så att det räckte.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?