Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sedum
Du får spana in mina dynor ju! :-)
Jag köpte 2 cm tjock skumgummi på Åhlens. Funkar perfekt, men är rättså tjock och lite knöligt när jag skulle sy det sista.
Är på g att sy nya dynor till andra vagnen och då tänkte jag testa 4mm skummgummi, två lager (dvs 8mm) och sedan lite vadd, vad kan det heta, täckvadd?! Ja, sånt där lite mjukare ulligare som ibland är kviltat för att hålla ihop också. Är du med?
Anledningen till att jag har skummgummi är för att den ska bli lite styvare, och vadden för att det ska bli "fluffigare", men det var du säkert med på. :D
Båda skummgummina finns på Åhlens vet jag, men finns säkert annat också.

*skrattar åt min beskrivning*

Och så vill jag se bild på vagnen eller in real! :-)
Användarens profilbild
Av Sedum
Ja, men det var så jag gjorde. Fast jag sydde ju "knapphål" för alla remmar och sånt i efterhand, det vara då det blev knöligt. Men man kunde vika undan skummgummit och nåla fast det och sy i tyget och knöla tillbaks det.
Fast du kanske inte har någon sele så då slipper du det. Du kan ju ev. köra på 2 cm skummmigummi plus vadd också, så blir det extra mjukt! :-D

Ser fram emot att se den då! ;-)
Användarens profilbild
Av Bina
Jag skulle vilja tipsa om att frotté är väldigt mysigt att sitta på - jag hade nog sytt med frotté på en sida och vanligt coolt tyg på andra sidan :D

Modellmässigt skall det nog vara bara en rak dyna precis som det var "då"?
Användarens profilbild
Av Bina
Åhlens brukar ha perfekta handdukar :D
Användarens profilbild
Av Sedum
Ja, just det. Sånt kanske du var intresserad av att höra också. :-)
Frotté sägs vara bra, har själv inte sytt i det. Rädd att det skulle repa upp sig, så det är nog värt att ha bra kvalitet som inte sitter där den ska. Ialla fall om man är så slit och släng och klantig som jag är. 8)
Fleece på ena sidan om man vill ha vinterdyna har jag också hört gott om. Jag har dock haft lammfällar vintertid.
Men rekomenderar lite tjockare bomullstyg och inte(tunn) lakansväg. Sydde baksida i lakansväv och det blev för tunt kände jag efteråt.
Man kan också ha olika mönster på de olika sidorna så man kan byta lite!
Skönt att slippa hål! :-D
Användarens profilbild
Av mammahappy
Ingen aning tyvärr.
Men var bara tvungen att kommentera i alla fall efter att ha läst artikeln i tidningen idag så står det ju att du inte har någon vagn till Kåre :wink:
Användarens profilbild
Av Sedum
Kosmos skrev:
mammahappy skrev:Ingen aning tyvärr.
Men var bara tvungen att kommentera i alla fall efter att ha läst artikeln i tidningen idag så står det ju att du inte har någon vagn till Kåre :wink:
Nja hon hade nog lite fel på hörseln :roll:
Mamma och svärmor har inte egna sjalar heller 8)
Vilken tidning då? Nu blev jag ju nyfiken! Är du kändis Kosmos? :shock:
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?