- mån maj 12, 2008 11:47
Tyget ska vara ganska bredrandigt, blockränder i två färger, en mörk och en ljus. Sen ska jag vika tyget så att de mörka ränderna täcker de ljusa ränderna, halva mörka över halva ljusa, så halva mörka på andra sidan över halva ljusa på den halvan. Sen pressar jag ner ordentligt. Syr fast upptill, så hela överdelen ser mörk ut. Eventuellt syr jag en smal söm i vecken också, så de finns kvar även efter tvätt.
När tyget är färdigpreparerat på det här sättet syr jag alltså en svagt utstående kjol, till strax under knät. Midje- och höftpartiet kommer att se mörkt ut, och när man rör sig ska det ljusa titta fram i vecken.
Intressant, eller hur? Tyvärr kommer jag inte att hinna/orka göra detta förrän jag går i pension, så jag ger er härmed denna idé och räknar med att ni förverkligar den så jag får se om den funkar. Nån gång nästa vecka är helt okej för bildbevis. Överenskommet? Jamen så bra.
kthxbye.
När tyget är färdigpreparerat på det här sättet syr jag alltså en svagt utstående kjol, till strax under knät. Midje- och höftpartiet kommer att se mörkt ut, och när man rör sig ska det ljusa titta fram i vecken.
Intressant, eller hur? Tyvärr kommer jag inte att hinna/orka göra detta förrän jag går i pension, så jag ger er härmed denna idé och räknar med att ni förverkligar den så jag får se om den funkar. Nån gång nästa vecka är helt okej för bildbevis. Överenskommet? Jamen så bra.
kthxbye.
Maxima & Minima är födda -95 och -97, och Minimus 4/4 -07. Får grymt ont i ryggen av att bära i Patapumen - missnöjd och grinig är jag.