Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag håller på att sticka en liten barnsko i mosstickning från boken "sticka till busiga barn" men jag tror att jag blir tokig. Jag lyckas ju inte få till "mossan" det vil bara bli resår hela tiden. Jag vet ju att man ska sticka rät på avig och tvärtom, men det vill sig bara inte. Jag får liksom prova hela tiden och se om det blir moss eller resår, jätteirriterande.
Har ni några knep för att se hur det ska vara?
Senast redigerad av tweed den sön maj 11, 2008 13:36, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:Jag håller på att sticka en liten barnsko i mosstickning från boken "sticka till busiga barn" men jag tror att jag blir tokig. Jag lyckas ju inte få till "mossan" det vil bara bli resår hela tiden. Jag vet ju att man ska sticka rät på avig och tvärtom, men det vill sig bara inte. Jag får liksom prova hela tiden och se om det blir moss eller resår, jätteirriterande.
Har ni några knep för att se hur det ska vara?
Om du slutar med en rät så är den avig på andra sidan, då ska du börja med en rät. Och tvärtom. Om du inte stickar runt?

/MuuM
Av belinda
nu blir jag nyfiken, barnsko i mossmönster, det lät fint :D finns mönstret på nätet eller så?
Användarens profilbild
Av tweed
Jaha, ska se om det hjälper, tack för svaren i alla fall. Det hopplösa är att det ska ökas också så då blir det ju inte rätt att räkna från vad man slutar på. Det är lite knepigt, tycker jag.
Mönstret finns som sagt i boken jag nämnde ovan.

Bild

Den här tänkte jag ge mig på sen...

Bild

Blir ju inte världsbäst när man fotar direkt ur boken, men det är enklare än att scanna.
Användarens profilbild
Av melon
Ja det blir lite klurigt vid ökning. Då får du sticka två lika efter varandra efter en ökning och sen blir det rätt efter andra ökningen. Hoppas du förstår vad jag menar. :D
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har gett upp för idag, dessutom verkar beskrivningen vara lite konstig, så vi får se om jag reder ut det...
Av belinda
kvarnvik skrev: Mönstret finns som sagt i boken jag nämnde ovan.
:hellu: :lol:
Användarens profilbild
Av melon
Den boken är helt underbar!!! Många fina mönster i den, och många glada färger.
Användarens profilbild
Av tweed
Nu har jag nog lyckats klura ut hur de menar i beskrivningen, får väl se om det blir någon sko idag eller om det blir förlossning. Bf igår, men inga tecken på att nåt är på g. :(
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?