Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Håller på att göra lite påsar/väskor och har köpt öljetter för snörningen i öppningen. Hur gör jag för att få öljetterna fina?

Det är sådana som består av två delar, en slät och en del som man liksom ska banka till så att den kniper åt om den släta (med tyget inknipet). Inte halt tydlig förklaring, hoppas att ni förstår ändå.

Är det så att man behöver någon del till som jag inte har? Eller har jag bara dåligt handlag.Jag har redan förstört 4 och av de 5 som sitter på plats blev 4 riktigt fula :( .
Användarens profilbild
Av Anna
Jag har just slagit i massa öljetter. Fet var ett ltiet klämverktyg med. Först skulle man såtta i två metalldelar och banka för att få hål och sedan byta ut en matalldel till en plastdel och lägga i öljetten om hålet och i verktyget och banka igen. Har du något redskap alls mer än hammare?
Användarens profilbild
Av brunetten
Näpp, bara en hammare.

Finns det någon som har lyckats få det snyggt utan andra verktyg? Hur gjorde ni i så fall?
Användarens profilbild
Av shalita
jag har slagit in öljetter, tycker de har blivit okej. har gjort precis som ni beskriver bara. dock har jag bankat sönder delen man gör hålet med så ja har klippt hål med en spetsig liten sax istället.
men ja har alltid vänt tyget upp o ner när ja slagit in öljetten för att få den finare sidan utåt.
Användarens profilbild
Av brunetten
Tack för hjälpen.
Tyvärr har jag ingen aning om var jag kan få tag i rätt verktyg här i Peking. Fast jag får väl försöka göra som Shalita och kanske också vara lite försiktigare så hoppas jag att det funkar.
Användarens profilbild
Av Hello
brunetten skrev:Tyvärr har jag ingen aning om var jag kan få tag i rätt verktyg här i Peking.
Beställa på internet?

Eller vill du ha hjälp? Jag kan handla och posta om du vill.

Tror att det blir mycket svårt att få det snyggt utan verktyg. Verktygen håller ju inte bara i delarna, utan leder dem rätt så att de böjer sig på rätt ställen och så.
Användarens profilbild
Av brunetten
Tack för ditt erbjudande, härligt med så hjälpsamma andra gör-det-självare :D . Jag ska börja med att kolla runt lite här i Peking. Rent krasst så är det mesta så pass mycket billigare här så jag helst köper det på plats. Men hittar jag inget får jag börja leta på nätet. Där måste det ju finnas så jag tror inte att du ska behöva rycka in, men tack ändå som sagt.
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?