Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av florin
Jätte fint!

Jag har precis anmält mig till en tryckeri kurs i sommar :lol: Så då ska jag äntligen få lära mig hur jag kan föra över alla mina skisser på tyg :D Särskillt rapportering ska bli roligt att få kläm på.
Användarens profilbild
Av Fina
Ni är helt underbara som blir så saliga över ett litet plagg! :heart: :rodna:
puppan skrev:Åh :love: Superfin verkligen!
Tell me all about it, hur har du gjort?
Börjar med att säga att ja, jag har gjort/tryckt själv.
Det första man gör är att skära ut en schablon. Sen lägger man en särskilld tryckram över och sen drar man färg på den så att den kommer jämt ut över scahblonen. Vill man ha flera tryck så flyttar man ramen och upprepar. Har inte gjort det så mycket så jag måste öva (och kanske vara lite mera noggrann) för att få till finare rapporter, men egentligen så är det ganska så lätt. Det som tar mest tid är att fixa schablonerna och sen måste man vara jättenoggran när man tvättar ramen, men det är väl det. :wink: Fast det jag verkligen skulle vilja göra är fotoscreentryck, men för att kunna göra det måste man ha ett mörkerrum och det har inte jag. :roll:

Florin: vad roligt att du ska gå kurs! Det är verkligen roligt att trycka själv på tyg, :D Vart ska du gå den?
Av Carin Mattila
Allt på bilden var jättefint :) .
Jaha, att trycka är väl nåt man kommer att fastna för i framtiden, egentligen gör jag mig själv en björntjänst som surfar runt eftersom tid är en bristvara för mig :wink:
/Carin
Användarens profilbild
Av florin
Josefina skrev: Florin: vad roligt att du ska gå kurs! Det är verkligen roligt att trycka själv på tyg, :D Vart ska du gå den?
Jag ska gå genom ABF men det är Catarina Engström (konstpedagog och min idol :lol:) som håller i kursen. Det blir ute på Sunderby Folkhögskola och det allra roligaste ska bli att lära sig fotoscreen. Hemma kommer jag ju kunna göra det i badrummet :wink: :D Å grejor har jag att låna från Olofs mamma så det komme rinte att kosta mig så mycket alls.

Ska du gå andra året på utbildningen? Jag ska söka nu till hösten så du måste hålla tummarna för mig!!!!! Kommer jag in så blir det flytt till Alvik för att spara tid och pengar :)
Användarens profilbild
Av a-k
Josefina skrev:Med tygtryck!
Testade det första trycket hemma här i förrgår och bus använde den hela dagen igår. Det blev ju inte helt perfekt men den fick sin charm igår. Riktigt roligt tycker jag att man kan få till så många fina saker!
Bild
Bild

Wow! :D :D :D :D :D :D
Användarens profilbild
Av Fina
Carin Mattila skrev:Allt på bilden var jättefint :) .
Jaha, att trycka är väl nåt man kommer att fastna för i framtiden, egentligen gör jag mig själv en björntjänst som surfar runt eftersom tid är en bristvara för mig :wink:
/Carin
:twisted:
Användarens profilbild
Av Fina
florin skrev:
Josefina skrev: Florin: vad roligt att du ska gå kurs! Det är verkligen roligt att trycka själv på tyg, :D Vart ska du gå den?
Jag ska gå genom ABF men det är Catarina Engström (konstpedagog och min idol :lol:) som håller i kursen. Det blir ute på Sunderby Folkhögskola och det allra roligaste ska bli att lära sig fotoscreen. Hemma kommer jag ju kunna göra det i badrummet :wink: :D Å grejor har jag att låna från Olofs mamma så det komme rinte att kosta mig så mycket alls.

Ska du gå andra året på utbildningen? Jag ska söka nu till hösten så du måste hålla tummarna för mig!!!!! Kommer jag in så blir det flytt till Alvik för att spara tid och pengar :)
Trevligt, det är sååå roligt med tygtryck! Hoppas du får ut så mycket som möjligt av kursen. (så kan du uppdatera mig senare) :oops:
Jag ska eventuellt gå andra året, vet inte riktigt hur det blir till hösten. Kul att du ska söka! Ska absolut hålla tummarna :D Men... :shock: ska ni KÖPA HUS då??? Då blir det ju långt från Lule om man inte har bil... fast det är ett riktigt bra läge om man ska pendla, det håller jag med om. :wink:
Användarens profilbild
Av florin
Josefina skrev:
florin skrev:

Trevligt, det är sååå roligt med tygtryck! Hoppas du får ut så mycket som möjligt av kursen. (så kan du uppdatera mig senare) :oops:
Jag ska eventuellt gå andra året, vet inte riktigt hur det blir till hösten. Kul att du ska söka! Ska absolut hålla tummarna :D Men... :shock: ska ni KÖPA HUS då??? Då blir det ju långt från Lule om man inte har bil... fast det är ett riktigt bra läge om man ska pendla, det håller jag med om. :wink:
Nej, nej inget hus-köp!!! Vi ska hyra en lägenhet av Olofs päron :lol: Jag vill inte pendla från Luleå i två år, det tar för lång tid varje dag men att flytta till Älvsbyn är ju inte heller nått roligt allternativ så vi hyr in oss i Alvik. På så vis sprar jag halva restiden och kostnaden varje dag, vi halverar boendekostnaden, vi får tillgång till snickeri och ett rum som då görs om till sy-atalje och mini-smedja och vi kommer ha massor med hjälp med Anton. Vi kommer då kunna få hjälp av Olofs föräldrar, han lilla-syster och hans äldsta syster (som oxå hyr en lägenhet där). Å så får vi prova på att bo på landet :wink: :D
Användarens profilbild
Av Fina
Värsta bra planen! :D Det låter helt perfekt för er! Då fattar jag, jag som fått för mig att ni inte ville bo i hus nämligen. Jag som trodde O:s föräldrar bodde i älvsbyn, det här låter ju ännu bättre. Som sagt, helt perfekt! :D
Användarens profilbild
Av Sedum
Oj! Vilken söt!!! Elefanten var ju supersnygg! Och dottern jättesöt! :-)
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?