Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Hur är storlekarna på mönstren i "Sy till småbarnen 50-122 cl" av Anita Gunnars? Det känns lite väl riskfyllt att sy nåt i 104-110 cl till nån som har strl 104 cl om storlekarna är stora. :roll:
Användarens profilbild
Av Summer
Jag tycker dom är lite stora om jag jämför med de köpta kläder som M har. Men vi köper typ 104 nu och det är vad jag tycker som 98 på mönstret. Men ta inte mitt ord för allt utan jämför lite själv med kläder som du redan har.

Det är ju i alla fall bra med lite för stora kläder än för små 8)
Användarens profilbild
Av zandrama
Problemet är väl att jag itne har så mycket i 104 hemma, men jag får testa. Tack så mycket.

Jag började fundera eftersom 1-åringen i boken sägs ha 62-68. :shock: :shock: Min ettåring har 74-80 normalt och är ganska liten jmf med andra ettåringar...
Användarens profilbild
Av Summer
Mitt barn är nog helt felaktigt enligt boken :D

Både i denna bok och i ottobre så känns det som om jag har värdens smalis och att han har jättekorta ben...

Har du en ide om hur lång barnet du ska sy till är? Kanske kan få mått av någon med ett liklångt/likformat barn.

Min M är 95-96cm lång och jag köper 104/110 vanligtvis, men jag tror en kombination av 92/98 i boken skulle passa... fast kanske lite längre...

Du kan ju jämföra dom storlekar som du har kläder i också. För en allmän uppfattning.
Användarens profilbild
Av florin
Jag tycker att mönstrena framförallt var breda, lite långa gör inget för min del men jag gillar inte kläder som blir pluffsiga...

Jag kan mäta innerbenslängden och vidden över rumpan på ett par 104or vi har hemma från typ HM om du vill. Då borde du ju ha några mått att utgå ifrån i alla fall :lol:
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?