Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Vi ska på prinsesskalas på söndag och då måste ju Vidar ha en prinsesskjol.

Den är sydd med tre lager, första lagret i satin, andra i nån tunn lila nylongardin och översta lagret med spets. Resårkanal längst upp.

Bild
Av liten06
Åh vad fin, vilken drömkjol för en liten prinsessa! :D
Användarens profilbild
Av Sanfora
Jättefin! Nu kom jag på vad jag kan göra med den där fula spetsgardinen jag ärvt av mamma 8)

EDIT: Vad konstigt det såg ut i skrift... Jag menar ju att den där spetsgardinen som jag inte skulle kunna tänka mig som gardin hemma kommer att bli en jättefin prinsesskjol. Förstår jag nu när jag ser din fina kjol. Alltså... (Såg ju ut som om jag tyckte ditt tyg var ful, men ja så var det ju inte, tvärtom . Bla bla bla :roll: ...)
Senast redigerad av Sanfora den fre maj 02, 2008 22:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Fryle
En riktig prinsesskjol!
Av Challe
zandrama skrev:Vi ska på prinsesskalas på söndag och då måste ju Vidar ha en prinsesskjol.

Den är sydd med tre lager, första lagret i satin, andra i nån tunn lila nylongardin och översta lagret med spets. Resårkanal längst upp.

Bild
Har du någon beskrivning? Är ju nybörjare men en kjol kan väl inte vara så svårt. Min (dumma) fråga är bara, gör man sömmar på vardera sida eller klipper man bara ett hål i mitten på tyget? Vilket är lättast?
Användarens profilbild
Av zandrama
Challe skrev:
zandrama skrev:Vi ska på prinsesskalas på söndag och då måste ju Vidar ha en prinsesskjol.

Bild
Har du någon beskrivning? Är ju nybörjare men en kjol kan väl inte vara så svårt. Min (dumma) fråga är bara, gör man sömmar på vardera sida eller klipper man bara ett hål i mitten på tyget? Vilket är lättast?
Den här är sydd av tre lager, och varje lager är två delar, ett fram och ett bakstycke som är något utställda för att få lite mer prinsesskänsla. Den här har jag sytt på frihand, utan mönster, men kjolar över lag är väldigt lättsydda, om man inte ska ha en massa krusiduller.

Den här är i strl 86 och uppåt skulle jag tro, och måtten på kjoldelarna är ungefär 30 cm uppe och 50 cm nedtill, men i efterhand skulle jag ha gjort överkanten ca 35 cm. Sen har jag sytt alla lager för sig innan jag sydde ihop de upptill, och sist sydde jag en resårkanal och trädde resåren.
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?