Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smurfis
Cinnamon skrev: Snart har du inga ursäkter kvar Smurfis ;-).

:?

:roll:

:floet2:

:hide:
Användarens profilbild
Av smurfis
...min ursäkt är nog lathet.... :oops:
Av tumbler
Åh, vad fint! Sånt som jag tänkte göra men aldrig fick gjort! :roll:
Användarens profilbild
Av Cinnamon
smurfis skrev:...min ursäkt är nog lathet.... :oops:
:lol: Ja, det går ju att köpa blöjor också.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Hur har de funkat?
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Den minsta storleken passade perfekt när G var nyfödd. De i nästa storlek gjorde jag nog för lång resår i för de blir inte bra kring benen. Och så är det ju det här med kardborren som fastnar i allt annat...
Användarens profilbild
Av krtek
Hoppas det är ok att jag "hänger på tråden"
Jag gjorde mitt första försök att sy tygblöja i går kväll. Den blev inte ens hälften sy snygg som Cinnamons, men för att vara ett första försök är jag riktigt nöjd:
Bild
Bild

Jag tog det tyg jag hade tillgängligt hemma, ville inte köpa in något ifall jag inte skulle klara av det. Yttertyget är ett "jacktyg" (vad nu det heter) som jag tror räcker som fuktspärr. En bit av en gammal fleecejacka som innertyg och så en gammal handduk som uppsugningslager.

Det enda som inte blev så bra var storleken - det blev visst large istället för small!!! :lol:

Mönstret var:
http://www.ottobredesign.com/en/print/pdf/vaippa_en.pdf
Användarens profilbild
Av krtek
Då har jag förminskat mönstret lite och gjort en ny - i rätt storlek (den ser likadan ut, fast mindre)
8)
Användarens profilbild
Av millot
Coola!
Någon gång ska jag också bli händig mamma! Just nu är det bara syskonbarnen som blir överösta med grejer 8)
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag tycker den var fin.
Användarens profilbild
Av Cinnamon
millot skrev:Coola!
Någon gång ska jag också bli händig mamma! Just nu är det bara syskonbarnen som blir överösta med grejer 8)
Passa på att sy i alla fall i de minsta storlekarna innan barnen kommer. De första månaderna är det svårt att få nåt gjort!

krtek, Snygga blöjor!
Användarens profilbild
Av krtek
Jag är lite sugen på att sy fler AIO och hittade ett spännande One-Size mönster att använda. PUL kan man naturligtvis köpa och använda ytterst, men då blir ju utseendet på blöjan begränsat till PUL. Tänkte det skulle vara roligare att ha ett vattentätt skickt näst ytterst, för då kan man ha vilket fint mönstrat tyg som helst ytterst. Känns underligt att köpa dyr PUL och sen sy in det... Nog finns det andra, billigare, alternativ. Förslag? Förslag på inköpsställen? Det måste ju fortfarande vara tyg som andas... :roll:
Användarens profilbild
Av Kusmi
Puffar igen för att se hur de funkat!
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Fru Längtan skrev:Puffar igen för att se hur de funkat!
Är du i sytagen? :wink:

Jodå, det har funkat bra. Kardborren var inte den bästa (Hastas tror jag). Den minsta storleken satt jättebra när G var nyfödd. De är mjuka och fina, vad annat de skulle bli efter att ha varit välanvända t-shirts vet jag inte :-). Nåt speciellt du funderar på?
Användarens profilbild
Av Kusmi
Cinnamon skrev:
Fru Längtan skrev:Puffar igen för att se hur de funkat!
Är du i sytagen? :wink:

Jodå, det har funkat bra. Kardborren var inte den bästa (Hastas tror jag). Den minsta storleken satt jättebra när G var nyfödd. De är mjuka och fina, vad annat de skulle bli efter att ha varit välanvända t-shirts vet jag inte :-). Nåt speciellt du funderar på?
Ullbyxorna, hur passade de? har en ulltröja hemma som skulle kunna slaktas... Jag tänker mycket på att sy iallafall och tror ju att jag har mer tid nu än efter bäbis är född.
Ingen kardborre alltså... Har knappar hemma också.

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?