Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Fryle skrev:Skulle man kunna få en detaljerad steg-för-steg-beskrivning? Påsarna med KoolAid kan jag nog få tag i, men ska jag sedan ta ullgarn, eller funkar även andra material? Vilka mängder av garn och pulver? Tid och effekt på mikron? Jag vill veta ALLT om detta.Jag fick tag på mexikanska varianten som är 5g i varje påse o jag använde 4-6 påsar per 100g garn .. jag färgade dock detta 80-tals garn o den var ju redan färgad o den andra var mörk grå så det gör ju sitt till
trollmamma skrev:TACK!Fryle skrev:Skulle man kunna få en detaljerad steg-för-steg-beskrivning? Påsarna med KoolAid kan jag nog få tag i, men ska jag sedan ta ullgarn, eller funkar även andra material? Vilka mängder av garn och pulver? Tid och effekt på mikron? Jag vill veta ALLT om detta.Jag fick tag på mexikanska varianten som är 5g i varje påse o jag använde 4-6 påsar per 100g garn .. jag färgade dock detta 80-tals garn o den var ju redan färgad o den andra var mörk grå så det gör ju sitt till
vatten blandade jag ca 1-2dl o hällde o masserade in i garnet började med 2 min i micron 100% körde 1-2 min efter tills vattnet blev klart ...
Det går bara med ullgarn eller animaliska garn .. jag såg på flicker.com att man använt garn med ullblandning o det gick bra ...
här kommer lite länkar som kan mer förklara ..där jag fick mycket bra info
Ilsefin
Frökenf
knitty
färgkarta
mer knitty
Det är bara att fråga mer om jag glömmt nått !!!
trollmamma skrev:Jag har en poncho som jag funderar ge mig på men Koolaid ... va tror ni ??Jag tror den blir jättefin färgad, går det att göra den melerad?
denna åker troligen in i ett orange bad !!!
(det är min poncho men så svårt att fota på sig själv !!!)
Fryle skrev:Ja det skulle jag tro ... det är så luftmaskigt att jag stoppa den i en påse o masserade in färgen ...det blev hibiskus... den oranga räckte inte !!! den är i micron nu så spännande !!!!!trollmamma skrev:Jag har en poncho som jag funderar ge mig på men Koolaid ... va tror ni ?? denna åker troligen in i ett orange bad !!!Jag tror den blir jättefin färgad, går det att göra den melerad?
trollmamma skrev:Jag väntar ivrigt på resultatet!Fryle skrev:Ja det skulle jag tro ... det är så luftmaskigt att jag stoppa den i en påse o masserade in färgen ...det blev hibiskus... den oranga räckte inte !!! den är i micron nu så spännande !!!!!trollmamma skrev:Jag har en poncho som jag funderar ge mig på men Koolaid ... va tror ni ?? denna åker troligen in i ett orange bad !!!Jag tror den blir jättefin färgad, går det att göra den melerad?
jag71 skrev:JAg tyckte om den! och du har blivit långhårig sen jag såg dig!Tack ... jag tror jag gillar den
Vi fick fåren klippta i början av somma[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?