Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag fick en idé att jag skulle prova sy en Mei Tai men hade INGA tyger hemma. Så.. Jag hittade en gammal (men oanvänd) sarong och fickl för mig att den matchade ett satinlakan som jag inte har använt sedan 99. - SKITDÅLIG idé. Satin är ju jätteglatt :roll: och det ihop med att jag redan är usel på att sy slutade helt åt helvete. Så nu sitter jag här och har precis nålat och strykt midjebandet för att sy på och nu börjar jag tveka om jag verkligen är redo för det. Axelbanden ser nämligen lite smått sköra och tunna ut. Finns det något sätt att fixa det innan jag syr ihop allt eller är det bara att sprätta och börja om från början? Tänkte om man kunde sy på kantband eller nått? Eller det kanske skaver på axlarna? Jag har aldrig burit i Mei tai heller så jag vet inte vad jag ska tänka på :-S Någon som har något förslag? Jag har redan sytt två varv runt om (alltså, jag kan inga sytermer och sånt så jag vet ju inte vad det heter, haha :wink: ) så det är ju inte bara att sprätta upp håle för precis där axelbanden sitter...
Av Ponyo
Men om tygerna aldrig är använda så borde de hålla.
Jag skulle nog inte sy på kantband på.
Användarens profilbild
Av Zalli
Hej!

Nä sarongen är inte använd men det är ju ganska tunnt sådär som sarongtyg brukar vara. Men jag är lite rädd att det ska skava mot axlarna. Båda barnen sover så jag kan inte testa med tyngd i :wink: men om jag håller det över axlarna och drar i det så korvar det liksom ihop sig och skaver. Så jag hade ju helt klart vunnit på att vaddera det INNAN jag sydde ihop allt men det känns lite sent nu... Tänkte om det fanns något knep som oinvigda jag inte kände till :)
Av Ponyo
Kanske bättre att du lägger det projektet åt sidan, och köpter ett lite stadigare bomullstyg i morgon. Det är nog lite lättare att sy i. Behöver inte bli så dyrt heller.
Användarens profilbild
Av Zalli
Hm...Ja det kanske är bäst egentligen. Men jag kom på att jag ska prova med ett lite tjockare tyg. Jag sitter och funderar på att klippa ut typ en triangel på kanske 30 cm som får följa tyget på insidan övver axlarna. Det får bära eller brista haha...
Användarens profilbild
Av Zalli
Nä jag testar att sätta den lilla tjejen i den imorgon och känns det ok så får det vara. Känns det inte ok så provar jag att sätta dig trianglar som täcker axlarna - om ingen stoppar mig och kommer med ett bättre tips innan :wink:

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?