Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ZaZi
Skulle vilja sy en saccosäck till Signe nu när hon fyller tre. Tror hon skulle uppskatta det. :lol:
Är det någon här som sytt en egen? Någon som har en sömnadsberskrivning?
Och var i hela friden ska jag få tag på sådana där små kulor som ska vara i?

:help:
Användarens profilbild
Av annemi
McMorrigan har gjort det, kolla med henne
Användarens profilbild
Av zandrama
Stoff och Stil har kulor. Jag köpte därifrån, men jag ahr (forfarande) inte kommit igång med sittpuffen jag ska sy. :roll: :oops:
Användarens profilbild
Av vimla
Jag har inte sytt någon egen men däremot behövt byta ut allt innehåll i en saccosäck + tvätt efter en kattolycka :angry: Och det går åt mer än man tror, så mitt tips är att kolla byggvaruhus, här i Göteborg hade de hos Silvan byggvaruhus, det kanske finns där du bor också. Det hette något men "små frigolitkulor" går nog bra att fråga efter. Klart billigast.
Av puh
Jag har gjort en i miniformat till min tax.. (mycket uppskattat förresten :wink: )

Här i sundsvall var det billigast att köpa kulor på en affär som gör & säljer skumgummimadrasser... Kanske går att se om det finns nåt liknande där du bor?!

Jag gjorde ett enkelt innefodral i lakansväv, sen ett avtagbart mysigt yttertyg. Praktiskt att kunna tvätta oavsett om det är barn eller hundar som nyttjar den :wink:
Användarens profilbild
Av Anso
Jag har sytt en "Barbamodell" i jeanstyg. Innerpåse som är ihopsydd och sedan då jeansytterpåsen med dragkedja så att den går att tvätta. Jag köpte fyllningen på Panduro. Det går ju bra att göra en helt fyrkantig också, eller lite avlång, hitt´på nåt! :D
Användarens profilbild
Av florin
Jag har sytt egna efter ett Burda-mönster. Hade jag hittat det så kunde jag ritat av men det verkar vara spårlöst försvunnet... Stoff & Stil har oxå mönster tror jag.

Fyllning köpte jag på Mio. Blev inte särskillt mycket billigare än att köpa en färdig säck...

Jag rekmenderar att fy innertyget i nått ganska kraftigt tyg, jag sydde i lakansväv och det gick söndr ganska snabbt....
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag sydde en amningskudde och köpte kulorna på Panduro. Vet att det fanns större förpackningar där också. Kanske har de mönster också?
Användarens profilbild
Av ZaZi
Tack för alla bar tips! :)
Har hört att Silvan Bygg också säljer "fyllning".

naimiez skrev:Jag skall sy en sådan här ;-)

Bild
Jag tror det lutar åt att bli en fyrkantig modell, som den på bilden. Ska iväg och spana tyg snart. (åh, ljuva uppdrag. :lol: Är jag smått sjuk som går igång på tanken att snart få botanisera i en tygaffär. :roll: )
Användarens profilbild
Av naimiez
ZaZi skrev:Tack för alla bar tips! :)
Har hört att Silvan Bygg också säljer "fyllning".

naimiez skrev:Jag skall sy en sådan här ;-)

Bild
Jag tror det lutar åt att bli en fyrkantig modell, som den på bilden. Ska iväg och spana tyg snart. (åh, ljuva uppdrag. :lol: Är jag smått sjuk som går igång på tanken att snart få botanisera i en tygaffär. :roll: )
Nopp :-D Hade följt med....behöver muntras upp ;-)

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?