Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Och måååånga provade bikinis och baddräkter och mycket ångest i provhytterna!

Jag hittade en bikini som funkade sådär när jag var gravid med Olivia och sen dess är det den enda jag haft/har men den rullar ner under magen hela tiden och det är inte skönt och INTE snyggt!!

NU kom jag på vad jag ska göra!!! Köpte brunt guldskimrande jättesnyggt baddräktstyg i dag och ska ju natruligtvis sy fast en "magtub" på bikinitrosorna!!! (bikinin är svart)

Är det nån som har några förslag på HUR jag ska göra??
Ska jag bara sy en tub i enkelt tyg och fålla längst upp eller bör den vara dubbel så man kan vika ner den om man vill?? Glider den inte då? Eller kan man sy fast på nåt vis så den inte glider?

För att (eventuellt) kunna ha den även som ickgravid så kanske dubbelt tyg är bäst? Så viker man ner den rätt rejält då!
Användarens profilbild
Av Amiechan
coolt! Jag vill se bild sen också! :D
Användarens profilbild
Av Helene
Amiechan skrev:coolt! Jag vill se bild sen också! :D
Visst (dock utan mig i dem!!)
Användarens profilbild
Av sirisirius
mmm... dubbelt tror jag så du kan vika ner den ifall det blir varmt och klibbigt.
Av Emmiez
ja fattar inte riktigt hur du menar, så ja ser gärna bild sen när de e klart :lol:
Användarens profilbild
Av Annika80
kanske en idé?
Att göra en kanal upp til med ett hål på insidan och sätta i sån där knapphålsresår, om inte själva knappen skaver då.
Användarens profilbild
Av florin
För att den lättare ska hålla sig på plats kan du sy fast sån där lestin eller vad det nu heter. Genomskillning plast-resår eg... när den ligger mot huden så håller sig tyget på plats mycket lättare. Som i stay-ups ungefär :roll:
Användarens profilbild
Av aha
florin skrev:För att den lättare ska hålla sig på plats kan du sy fast sån där lestin eller vad det nu heter. Genomskillning plast-resår eg... när den ligger mot huden så håller sig tyget på plats mycket lättare. Som i stay-ups ungefär :roll:
Lastin. Finns hos babyheaven.
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
aha skrev:
florin skrev:För att den lättare ska hålla sig på plats kan du sy fast sån där lestin eller vad det nu heter. Genomskillning plast-resår eg... när den ligger mot huden så håller sig tyget på plats mycket lättare. Som i stay-ups ungefär :roll:
Lastin. Finns hos babyheaven.
Finns i de flesta hyfsat välsorterade tygaffärer också om man vill slippa frakt. Ohlssons har här i stan i varje fall så jag gissar att de har på andra håll också.
Användarens profilbild
Av Helene
Fast då går det ju inte att vika ner!

Jag testade lite imorse iaf för att se hur det skulle se ut, helt ok. Och det verkar faktiskt sitta rätt bra också! (om det sitter nog tight... och det gör det! :roll: )

Bör man göra hela lika bred eller ska jag ha ett lägre bakstycke och ett högre bakstycke?? Då blir det ju lite rynkat på sidorna, som mammatoppar! (då kanske det inte heller går att vika ner förresten??)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Tassmärker och väntar på bild på resultatet. Verkar som spännande ide :)

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?