Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helene-Gia
NU vet jag vad regnbågsgarn är för något :o Såg detta underbara garn på Symässan, kunde naturligtvis inte låta bli att köpa garn och mönster. Har nu letat upp/lånat ihop tillräckligt tunna stickor och har just börjat sticka! Helskön känsla :D
Vad är era erfarenheter av regnbågsgarn? Vad har ni stickat? Har ni provat att batikfärga bomullsgarn själv, isåfall med vilket resultat? Och hur bar ni er isåfall åt?
Nyfiken och vill lära mig mer!!!
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag har en mössa i regnbågsgarn som min syrra stickat och den är go.

Jag vet många som färgar sitt eget garn, dels med kool aid (färg/smak?-ämne från USA) och dels med äggfärger som fanns i butikerna till påsk. Fast jag vet inte säkert någon som färgat något annat än ullgarn.
Användarens profilbild
Av Fryle
Vi har en klänning i regnbågsgarn som min mamma har stickat till dottern. Tyvärr ville hon inte använda den, men den är jättefin med grönt ok och rostfärgad kjol.
Användarens profilbild
Av Hello
Bild!!!!!

Jag blir jättenyfiken juh!!
Användarens profilbild
Av anilov
Det säger en hel del om hur nyttigt kool-aid är om man betänker att detta saft-pulver också går att använda som färg.... :?
Användarens profilbild
Av Amiechan
anilov skrev:Det säger en hel del om hur nyttigt kool-aid är om man betänker att detta saft-pulver också går att använda som färg.... :?
Visserligen tror jag inte Kool-Aid är så nyttigt att dricka, men även blåbär går att färga med :wink:
Av Emmiez
Hello skrev:Bild!!!!!

ja med :)
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Emmiez skrev:
Hello skrev:Bild!!!!!

ja med :)
På min blog finns en bild av klänningsmodellen från Regnbågen. Den är helskön! Kolla under Stickat - Regnbågsprojekt
Användarens profilbild
Av Annika80
Åh nu fattar jag vad du menade, fint garn!
Jag har virkat med två "tonade" garn som gick från vitt-ljusrosa-cerise och vitt-ljus turkos-mörk turkos ,effekten blir jättehäftig.
Användarens profilbild
Av Hello
Åh, det är ju jättefint, men jag skulle ju aldrig få nåt färdigt! Att bara sticka slätstickning är inget för mig ;) Mönster i struktur eller helst olika färger måste det vara! Men det är verkligen jättefint!
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Det fungerar faktiskt bra med så tunnt garn, men det tar evinnerlig tid...

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?