Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Jag har hittat reda på ett recept, nej menar mönster, nu. Fast innan jag är klar med mössan har det nog hunnit bli sommar :roll: . Är inget vidare på det här med stickning, men blev så inspirerad av din bild att jag måste försöka!
Av Emmiez
va fina! :)

mönstret på raggsockarna kommer det från internet eller från nån bok eller nåt annat? hade velat göra såna själv :lol:
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Äh, vad sjutton, jag kom inte så långt med min mössa igår :hopmad: . Hur skall man tänka när man lägger upp maskor egentligen? Hur vet man att det blir rätt diameter? Jag menar, det borde ju bero jättemycket på stickor och garn och sådant... :hellu:
Användarens profilbild
Av Asereht
Humleblomstern skrev:Äh, vad sjutton, jag kom inte så långt med min mössa igår :hopmad: . Hur skall man tänka när man lägger upp maskor egentligen? Hur vet man att det blir rätt diameter? Jag menar, det borde ju bero jättemycket på stickor och garn och sådant... :hellu:
Bästa sättet att ta reda på hur många maskor som behövs för att få rätt/lagom strl är att sticka en provlapp. Om du inte har ett garn där det framgår på banderollen vad det är för stickfasthet.

Utgå ifrån 10 cm. Hur många maskor behövs för att det ska bli 10 cm? När du vet det så kan du enkelt räkna ut hur många maskor det behövs för att få en mössa i rätt omfång för den du ska sticka den till.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Ååååh... är det så det går till :-). Ja, jag är verkligen sticknovis... Men nu har jag i alla fall kommit en bit och mössan blir jättestor. Kanske kan min pojke ha den till hösten istället, eller så passar den kanske mig :-).
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Ja mössor kan man aldrig få för många av! Är själv rätt så sticknovis men det kan ju aldrig nli helt fel med en mössa :wink:

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?