Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av leonie
Behöver veta hur tvättmaskinen påverkas av textilfärg! Min ömma moder påstår att färgen färgas in på "gummiringen", packningen eller vad det heter... :hmm: alltså där luckan är... och att det sen färgar av sig på kläder man tvättar.

Jag har tänkt färga ett stort stycke bomullstyg, ett draperi, mörkblått. Hade tänkt använda Nitor textilfärg.

Vad har ni för erfarenheter, tar tvättmaskinen skada eller är det bara att färga på?
Av anna m
Jag har färgat många gånger men aldrig har det blivit någon färg någon annanstans. Jag kör alltid tomt på hög temp efteråt förstås så att ev färgrester ska tvättas ur.
Användarens profilbild
Av Mammut
Jag har heller aldrig varit med om att det färgar av sig, men däremot har jag undvikit att köra ljusa färger i de efterföljande tvättarna, utan tvättat mörka färger ett par ggr. för att vara på den säkra sidan!
Användarens profilbild
Av jag71
Och jag gör som Anna m och det har aldrig varit några problem.
Av leonie
Tack allihop! Då kör jag på med färgning i maskin då! :D
Användarens profilbild
Av aspen
tror det står på instruktionerna att man bör torka av gummiringen efteråt (vilket jag aldrig gjort ;-) )
Användarens profilbild
Av Amiechan
annelie skrev:tror det står på instruktionerna att man bör torka av gummiringen efteråt (vilket jag aldrig gjort ;-) )
Jo, det står det. Jag viker ut gummiringen och torkar och torkar på baksidan. :P Där samlas en del färg+ludd, men det har inte färgat av sig.
Användarens profilbild
Av Annika80
ja gummiringen på vår maskin är numera grå/turkos :lol: det blev det efter att ergon färgades, men färgen färgade inte av sig på nåt annat som tvättades efteråt

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?