Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Finns här någon som gjort en ringsjal av en Amazonas Carry Sling? Det borde väl bli en relativt sval men ändå avlastande och skön ringsjal, eller vad tror ni?
Användarens profilbild
Av Tabby
Tror det skulle bli jättebra.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Storlek på ringar? M? L lär väl bli för stora?
Användarens profilbild
Av Tabby
Tror på L, men någon annan kanske vet bättre?
Användarens profilbild
Av Isanna
Det blir nog toppen, men jag skulle nog föredra L-ringar. :roll:
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Isanna skrev:Det blir nog toppen, men jag skulle nog föredra L-ringar. :roll:
Varför? tror du det blir snävt med M? Tycker nästan att L-ringarna till min hoppisringsjal är stora, så M till CarrySling låter litet men berätta gärna varför ändå! :D
Användarens profilbild
Av Isanna
Mamma Eli skrev:
Varför? tror du det blir snävt med M? Tycker nästan att L-ringarna till min hoppisringsjal är stora, så M till CarrySling låter litet men berätta gärna varför ändå! :D
Jag har en omsydd BäraBarn-sjal som är sydd med large-ringar och jag tycker att de funkar jättebra. BäraBarn-sjalen är ju tunn men det är möjligt att den är lite strävare än Carrysling?

Sen har jag en BB-sling som har mindre ringar och den tycker jag är jättesvår att lätta på när man ska ta av sig den, så där skulle jag nog föredra lite större ringar.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Isanna skrev:
Mamma Eli skrev:
Jag har en omsydd BäraBarn-sjal som är sydd med large-ringar och jag tycker att de funkar jättebra. BäraBarn-sjalen är ju tunn men det är möjligt att den är lite strävare än Carrysling?

Sen har jag en BB-sling som har mindre ringar och den tycker jag är jättesvår att lätta på när man ska ta av sig den, så där skulle jag nog föredra lite större ringar.
Hade också BB-sling som första ringsjal och efter ett tag kunde jag knappt använda den (ont i händerna ibland) för jag fick knappt upp den. Kände dock på en ny BB-sling på sjalträff för några veckor sen, och de ringarna verkade större! De kanske lärt sig!?

L-ringar till Hoppediz är betyyyyydligt lättare. Nästan i största laget för tyget glider lite, men det kanske beror på ett glattare tyg.
Användarens profilbild
Av Isanna
Det är ju jättesvårt att veta hur tyget kommer att bete sig. Men när du ändå ska sy så kan du ju sy med de du tror blir bäst, och blir det inte bäst så får du helt enkelt byta ringar. :?
Användarens profilbild
Av marlene
Jag har sett både en med L och M ringar och jag tror att M ringar blir bäst. Men då föredrar jag ju helt klart M ringar till bära barn också
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Har testat med både M- & L-ringar och båda fungerar bra! :D Lite lättare att justera med L, och den sitter ungefär lika bra. Kanske lite halkigare om man har sjalen lite långt ner på bröstet så det drar lite extra, men helt okej! M går också alldeles utmärkt.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?