Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Jag har surfat runt lite efter gratismönster till blöjbyxor/ytterbyxor i PUL, har hittat några stycken. Men då de är så väldigt olika i modellerna vill jag köra en frågerunda innan jag sätter saxen i tyget... Vilka mönsterlänkar är bäst och varför???
Användarens profilbild
Av jag71
det beror på hur ditt barn ser ut. vissa mönster passar knubbisar bäst och andra passar smalisar bäst. Du kan inte göra några blöjor i något billigt tyg för att kolla passformen.
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
jag71 skrev:det beror på hur ditt barn ser ut. vissa mönster passar knubbisar bäst och andra passar smalisar bäst. Du kan inte göra några blöjor i något billigt tyg för att kolla passformen.
Jag har ju bara smalisar till barn. Tänkte sy ett prov i jeanstyg för det är ju ganska liknande rörlighet och tjocklek med PUL-tyget.
Av Nillerill
Du får gärna meddela hur det blev! Jag har också funderat på ytterbyxor men inte gett mig på det än. Det har mest blivit pockets för min del, när det gäller hemmasyeriet!
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Nillerill skrev:Du får gärna meddela hur det blev! Jag har också funderat på ytterbyxor men inte gett mig på det än. Det har mest blivit pockets för min del, när det gäller hemmasyeriet!
Absolut! Jag får mina tyger nästa vecka, och letar därför mönster nu...
Nån som har någon bra grundmodell att utgå från?

Den här tråden har liksom fallit i gl&o[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?