Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
Jag ska till Stockholm nästa vecka och som schemat utvecklade sig så kommer jag helt plötsligt att sluta redan vid 15:30. Det gör att jag har massor med tid för att undersöka spännande pyssel/tygaffärer.

Mitt möte är på Karlavägen (nästan ända borta vid TV-huset) och hotellet ligger i gamla stan, så alla affärer som ligger däremellan (eller med mindre avstickare) funkar.

Någon som har något att tipsa om??

Vad jag behöver?? Inte nåt. Det är fullt i tyggarderoben och i pysselgardroben också, men man kan väl titta och bli inspirerad?? :wink:

//Kaja
Användarens profilbild
Av glis
Jag är tvungen att gå till Kallikå på österlånggatan i gamla stan varje gång jag är i stan. Just nu är jag sugen på att gå till Kreatima för att de är de enda jag vet som säljer textilfärg för silkscreen. Det blir ju en liten omväg, men den klarar du nog.
Användarens profilbild
Av Aurian
Karlavägen erbjuder en hel massa roligt!

Det finns både seconhand-butiker, mamma/bebis-butiker och leksaksbutiker.
Lampaffärer och exklusiva festblåse-boutiques till leda :roll: lol:

Det är nog bara att strosa på och kliva in där det ser intressant ut!

Vid karlaplan finns ju även fältöversten som är ett shoppingcenter där man finner de vanliga butikerna åtminstone och en del minder vanliga också kanske :-)
Användarens profilbild
Av Aurian
Äh, såg nu att det ju var mellan Karlavägen och G:a stan du ville hitta saker :lol:

Jaja, det går att finna vad som helst där emellan, lite svårt sådär på rak arm då jag inte är där så ofta :hide: Jag hittar så mycket bättre när jag klampar omkring där själv :hellu:

(och inte hade jag koll på att det var under "gör det själv" heller) :oops:
Användarens profilbild
Av Kaja
Det gör inget. För du påminde mig om att jag faktiskt kunde gå förbi Simple world och några till och bli inspirerad till nya saker. Då kanske jag kan hålla mig ifrån att shoppa också?? Titta-inspireras-göra själv...

//Kaja
Användarens profilbild
Av sus
Panduro på Kungsgatan. Direktbuss från TV huset stannar nästan precis utanför Panduro (hållplats Sveavägen) Från Panduro till Gamla stan åker du tunnelbanan. Hötorgets tunnelbanestation ligger ca 100 meter från Panduro.
Sen är det ju många här som talar varmt om Tygaffären på St Paulsgatan, som jag just nu inte minns namnet på. Den ligger på promenadavstånd från Gamla stan. Kanske 10-15 minuter från södra änden av Gamla stan.

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?