Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Monia
Jag har fått hem min Janome 744 och prova att sy allt möjligt för att komma igång med den. Det är jätteroligt..... fast tråd nr 1 (längst till höger) går av när jag gör "kedjan" efter tyget, nästan varje gång. Har blivit ganska duktig på att trä maskinen 8) Jag har provat att spänna och lossa lite på trådspänningen men ingenting verkar hjälpa. Jag syr med den tråd som satt i maskinen när den kom. Har ingen aning om kvalite´n. Tänkte att det var bra att testa med.

Är det någon som har ett bra tips?

(Har fått ihop ett par muddbyxor faktiskt)
Användarens profilbild
Av a-k
Har inget tips tyvärr, men har du ingen bild på byxorna? :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag skulle testa att trä om den helt från början hela maskinen och lossa trådspänning och spänna om.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Föresten, det kan bli bättre med nya nålar också, kan vara så att det är någon nål som är dålig.
Användarens profilbild
Av Monia
Fru Längtan skrev:Jag skulle testa att trä om den helt från början hela maskinen och lossa trådspänning och spänna om.
gjort gånger flera :D
Användarens profilbild
Av Monia
Fru Längtan skrev:Föresten, det kan bli bättre med nya nålar också, kan vara så att det är någon nål som är dålig.
Ska testa det.... Tack
Användarens profilbild
Av Kaja
Har du dragit upp stativet som trådarna ska gå genom?? Jag missade det i början när jag fick hem min maskin :oops: och hade liknande problem...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Monia
Nu fungerar det galant :D Tack för alla tips. Trädde om, kollade nålar och såg till att stativet var så högt det går. :tumup:
Användarens profilbild
Av Kusmi
Monia skrev:Nu fungerar det galant :D Tack för alla tips. Trädde om, kollade nålar och såg till att stativet var så högt det går. :tumup:
Härligt härligt att få det att funka!
Användarens profilbild
Av lotti
a-k skrev:Har inget tips tyvärr, men har du ingen bild på byxorna? :mrgreen:
:iagree:
Användarens profilbild
Av Monia
lotti skrev:
a-k skrev:Har inget tips tyvärr, men har du ingen bild på byxorna? :mrgreen:
:iagree:
Kommer...... :wink:

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?