Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Sk avara tärna på ett bröllop och har jagat klänning men den ska vara vinröd eller grön (enligt brudens önskemål). Hittade inget jag gillar.

Här hemma i min garderob hänger en balklänning i duvblått från millemieskiftet. Den är 48%viscos, 48%bomull, 4% elastan. tror ni att den går att färga om? Skall man isåfall avfärga den först? Vilket färgbad tror ni funkar bäst. Och var köper man färg?
Användarens profilbild
Av binaem
exiteme skrev:Knixigt. Elestanen tar inte åt sig färgen. Sömmar brukar inte iheller ta åt sig.
Det finns inga utanpålihhande sömmar i klänningen så det kanske går bra ändå. Tänkte att det är ganska lite elastan så det kanske inte slår igenom så hårt :lol:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Birka27 skrev:
exiteme skrev:Knixigt. Elestanen tar inte åt sig färgen. Sömmar brukar inte iheller ta åt sig.
Det finns inga utanpåliggande sömmar i klänningen så det kanske går bra ändå. Tänkte att det är ganska lite elastan så det kanske inte slår igenom så hårt :lol:
Det kanske kan bli så där "oljeskimmrande" :lol: Du har ingen tygbit kvar att prova på? Eller kanske en matchande väska......
Användarens profilbild
Av Kusmi
Hur har det gått?
Användarens profilbild
Av binaem
Fru Längtan skrev:Hur har det gått?
Jag fick låna en klänning av min praktikant på jobbet :) Lindblomsgrön och som gjuten på mig :)
Av Smultronbarn
Birka27 skrev:
Fru Längtan skrev:Hur har det gått?
Jag fick låna en klänning av min praktikant på jobbet :) Lindblomsgrön och som gjuten på mig :)
Grattis! Vad bra! :tumup:

När jag tog studenten för...ja många år sedan nu... köpte jag en citrongul klänning men lätt puffärm i råsiden. Ja, jag vet men det var jättemodernt då! :roll: Butiken som sålde den ägs av en indisk familj som själva importerar kläderna (och som sys upp av släktingar till dem). De sade något i stil med att "i Sverige kan du inte färga om en sån här klänning för den blir fläckig, men ta med den utomlands där kan de", och menade då att kemtvättarna utomlands var hejjare på att färga om tyger. Men det gällde väl siden specifikt kan jag tro. Syntetblandningar är ju alltid lite knepigt..

Men du, ha så skoj på bröllopet! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?