Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fru Björn
Ni som har sytt en MT av sammet, vilket tyg har ni använt? Alltså hur elastiskt är det och tar man dubbelt med tyg eller syr man bara kanter?
Några tips var man kan hitta bra sammetstyg till MT?
Jag har tänkt att sy sittdelen av ett randigt tyg och remmarna av svart eller möjligtvis något annat enfärgat sammet men det känns lite dyrt att köpa olika sammetstyger och testa sig fram...
Tacksam för lite tygtips!
Användarens profilbild
Av Squig
Man borde ju kunna sy en mt med panel av sammet och ha ena sidan av starkt bomulls- eller lintyg. Känns det inte så stadigt kanske du kan lägga ett tunnare tyg ihop med sammeten (typ lakansväv) och sy dubbelt?

Axelbanden är ju bra om de känns stadiga så där skulle nog jag köra dubbelt med tex lakan emellan. Själv tycker jag att det är väldigt obehagligt om de är elastiska.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag hade nog inte tagit sammet i breda axelband, det är ganska stumt. Och till smala axelband är det rätt jobbigt att knyta sammet. Så mitt svar är: Jag har gärna en sammetspanel, men inte axelband i sammet.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?