Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av tjips
Hej,

Är jättegravid och tänkte försöka mig på att sy en trikåsjal till bebben kommer (jag har ingen sjalerfarenhet sen tidigare men var på en sjalträff häromdagen och fick klämma och känna lite på olika trikåsjalar)

Nu har jag köpt ett rundstickat trikåtyg ca 0,55x6m (dubbelt, alltså bredd på 1,1m när man klipper isär det). När jag testar att knyta innan jag klipper känns tyget väldigt otympligt och ostrechigt, det är visserligen dubbelvikt då men ändå... Jag fick tips om att tyget inte ska vara för stretchigt, men nu blir jag osäker på om jag köpt rätt. Försökte krångla ner sonens docka i sjalen och jag kan säga att så omilt skulle jag inte vilja behandla en nyfödd ;-)

Är jag bara ovan eller har jag köpt fel tyg?
Av eamane
Jag tror du kan få 2 bra sjalar av det där. Dela det på mitten på längden så du får två bitar som är 55 cm x 6 m. Sen är det bara att antingen overlocka kanterna eller jag brukar köra tät zickzack vilket funkar utmärkt. Att det inte är så stretchigt är inte så konstigt, det blir ju otympligare när det är dubbelt, dessutom kan ju lite stadigare trikåsjal vara bra om man vill ha den länge. Sen kan du ju färga ena biten i nån annan snygg färg så har du två olika att variera mellan :)
Av tjips
Tack för svar!

Ja, 2 sjalar blir det nog... Kanske blir det inte de som följer med till BB, det är nog bättre med något mer elastiskt. (Jag provar även att sy ett par bärpåsar). När du zickzackar, gör du det precis i kanten eller någon millimeter in?
Av surftrollet
Zickzacka i kanten, så att sömmen knyts runt kanten!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?