Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lillmonster
Jag är precis i färd med att sy en (eller två) nya MT. I somras så sydde jag en helt utan vaddering. Den funkar superbra och är sval och skön men känns ibland lite sladdrig. Den andra vadderade jag med lite fleece i men det blir lite varmt. :)

Nu undrar jag vad jag ska använda till midjebältet och en bit på axlarna?
Jag har även tänkt att ha något mellan tygen i själva sittdelen just för att få lite mer stadga där.
Några tips?
Användarens profilbild
Av 4ungar
fleece i midje bälte o axlar eller dubbelt fleece rättare sagt, eller som endel använder i sina selen liggunderlag för att få extra stadga :D att få atadga i sittdelen utan fleece vet jag inte ska fundera lite :wink:
Användarens profilbild
Av sofiutane
Jag har haft ett lager manchester och ett lager fleece i några av mina. det har blivit riktigt stabilt och bra.
Användarens profilbild
Av Lillmonster
Har funderat här... Skulle det funka att vaddera sittdelen med tex ett tunt täcke. Ni vet bara sånt där vitt fluff som finns superbilligt på tex Jysk?

Fleece är bra att vaddera med men jag tycker det blir rätt varmt av det. Får fundera vidare...
Användarens profilbild
Av Panakeia
Lillmonster skrev:Har funderat här... Skulle det funka att vaddera sittdelen med tex ett tunt täcke. Ni vet bara sånt där vitt fluff som finns superbilligt på tex Jysk?

Fleece är bra att vaddera med men jag tycker det blir rätt varmt av det. Får fundera vidare...
jag tycker täcke e BÄST att vaddera med!
Användarens profilbild
Av 4ungar
täcke var ju lite smart :roll: :D
Användarens profilbild
Av Hello
Vill du ha en bit liggunderlag till midjedelen är det bara att säga till. Jag har ett halvslaktat som jag gärna kan skära av en bit till på.
Användarens profilbild
Av Lillmonster
Hello skrev:Vill du ha en bit liggunderlag till midjedelen är det bara att säga till. Jag har ett halvslaktat som jag gärna kan skära av en bit till på.
Tack så jättemycket. Men jag tror vi har ett ute i förrådet. Som aldrig används så då kan jag slakta det. :)
Jag hittade ett tunt fibertäckte uppe på Jysk för 39:-. Det får man mycket vaddering av. :)

Först kollade jag på bara vadd men det var mindre vadd för samma pris som det här täcket. Då fick det bli täcket.

Jag hittade även ett stort kuddvar i grovt tyg som bara var sååå läckert att jag trots mitt egenkomponerade köpstopp köpte det. :oops: :lol:

Nu ska jag bara bestämma mig för hur den ska se ut... Som en vanlig colibriMT eller en Napsack eller eller eller... :)
Det ger sig nog när jag får kolla in tyget lite mer ifred från monsterhögen här hemma. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?