Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av allamalla
Min symaskin krånglar. Det är fullt möjligt att den har lagt av helt då den är rätt gammal men jag har lovat min mamma att inte göra mig av med den förrens hon har fått en chans att titta på den. Men det kan dröja ett tag eftersom hon bor i Stockholm och jag i Göteborg så jag lägger ut en bild på den här och ser om nån därute kan hjälpa mig. Speciellt med tanke på att jag gärna skulle sy en MT innan påsk...

Det är en Husqvarna automatic och det som är problemet är att den inte matar fram tyget, den hackar bara. Förra gången den gjorde så hade jag kommit åt ratten som jag (väldigt pedagogiskt) har markerat med en röd cirkel. Men denna gången verkar det vara nåt annat. Hjälp? Någon?

Bild
Av Nettan
Har ingen aning om hur den lagas men tipsasr om att det finns huskvarnaförsäljare i Kungälv. De reparerar gamla maskiner också.
Användarens profilbild
Av aha
Det är inte en massa ludd under stygnplåten som gör att den matar dåligt?
Jag skulle börja med att lossa den och göra rent där.
Användarens profilbild
Av aha
Kan också meddela att på min maskin (likadan) ska vita pricken på din inringade ratt stå på kl 12 för att matartänderna ska vara in sitt översta läge.
Användarens profilbild
Av aha
Snygg maskin du har förresten 8) :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av allamalla
Snygg maskin du har förresten
Tack så mycket! :D

Jag gjorde rent under matartänderna och där undertråden sitter. Fick ut så mycket ludd att man skulle kunna stoppa en mindre teddybjörn med det :oops: , satte ratten på tolv och nu funkar maskinen finfint igen!

Visste att man kunde lita på sjalbarn :heart:
Användarens profilbild
Av aha
Sedär. Så bra att det hjälpte :D
Användarens profilbild
Av aha
Måste bara berätta.
Min maskin är efter mamma. Hon har aldrig smörjt den, förvisso inte använt den så mycket heller :roll:

När jag fick den för nån månad sen så gick backen så trögt att det tog flera minuter innan den släppte om man tryckte in den. Lite tråkigt att sy då...
Maken tog sig en timme och servade maskinen och nu funkar backen klockrent igen. Dessutom avluddade och smörjde han den så den blev så tyst och snäll.
Jag :loving: min man :lol:

Maskinen jag hade innan fick för sig att bara sy bakåt. Det fixade gubben min också men den maskinen bor hos min mamma nu :D
Användarens profilbild
Av glis
Vad skönt att det gick att fixa hemma, jag lämnade in min maskin för att den hoppade över några stygn och matade dåligt ibland. När jag hämtade ut den sa hon i affären att den var MYCKET dammig innuti :oops: Det tyckte jag var lite förargligt, bättre att ordna det hemma.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?