Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Abunai
Någon som kan hjälpa mig med varför vissa anvisningar är inom parantes? Bara för att avskilja dem lite från resten eller betyder det något särskilt?

K3, M1, (K2, M1) 6 times, K3, M1 (K2, M1) 7 times, K3 (50 stitches)
Användarens profilbild
Av trollmamma
Abunai skrev:Någon som kan hjälpa mig med varför vissa anvisningar är inom parantes? Bara för att avskilja dem lite från resten eller betyder det något särskilt?

Det är olika storlekar så stickar du den storleken som är innom parantes är det den större storleken det är väl även färg hänvisningar eller ??

länka gärna mönstret jag blev väldigt nyfiken !!!
Användarens profilbild
Av zero.sara
Brukar väl vara att det är olika storlekar, tror jag. Det inom parantesen är en storlek och det utanför är den andra storleken
Av Abunai
Dubbelt.
Senast redigerad av Abunai den lör mar 08, 2008 08:10, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av jag71
beskrivningen skrev: Row 1: Cast on 11 stitches (leaving a length of yarn about 6 inches for sewing up later)
Row 2: Purl
Row 3: K2, (*M1, K1) 8 times, K1 (19 stitches) *M1=make one,
Row 4: Purl
Row 5: K2, (M1, K1) 16 times, K1 (35 stitches)
Row 6: Purl
Row 7: Knit
Row 8: Purl
Row 9: K3, M1, (K2, M1) 6 times, K3, M1 (K2, M1) 7 times, K3 (50 stitches)
Row 10: Purl
Blir det inte något liknande så här om vi tar rad 5
Du ska sticka två maskor (den första ska du göra en ny, den andra stickas) och det ska göras 16 gånger, sen stickas en (vilket gör att du har 35 maskor)

Fast jag kan inte sticka så jag vet verkligen inte men jag måste ju kolla
Av Abunai
jag71 skrev:
beskrivningen skrev: Row 1: Cast on 11 stitches (leaving a length of yarn about 6 inches for sewing up later)
Du ska sticka två maskor (den första ska du göra en ny, den andra stickas) och det ska göras 16 gånger, sen stickas en (vilket gör att du har 35 maskor)

Det skulle ju kunna vara så, men då blir det lite konstigt på rad 9 väl?
Användarens profilbild
Av jag71
Verkar så! Hmm... jag kan verkligen inte sticka (började på en tröja när jag var runt 15 och vi kan ju säga att jag borde nog avsluta den för snart kanske den är modern igen - fast samtidigt så är det mer än hälften kvar så... )
Av Abunai
jag71 skrev:Verkar så! Hmm... jag kan verkligen inte sticka (började på en tröja när jag var runt 15 och vi kan ju säga att jag borde nog avsluta den för snart kanske den är modern igen - fast samtidigt så är det mer än hälften kvar så... )
:lol: Jag kan egentligen inte heller, men jag försöker bli bättre. :)
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Abunai skrev:Någon som kan hjälpa mig med varför vissa anvisningar är inom parantes? Bara för att avskilja dem lite från resten eller betyder det något särskilt?

Det inom parentes ska du upprepa så många ggr som det står efter. Så tolkar jag i alla fall mönstret.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
jag71 skrev:
Nej, jag skulle tolka rad fem så här:
sticka två maskor, SEN make one, knit one sexton gånger sen sticka en. Det blir väl 35 maskor tillsammans?

Nu har jag ändrat och ändrat i det här inlägget, för jag har lyckats trassla till det med citeringarna hela tiden. Men nu tror jag att det ser ut som det ska.
Av Abunai
Ja, ok! Så då är det bara det inom parantes som ska upprepas om jag har förstått rätt, det verkar ju logiskt! 8)
Användarens profilbild
Av jag71
Kaffemoster skrev:
jag71 skrev:
Nej, jag skulle tolka rad fem så här:
sticka två maskor, SEN make one, knit one sexton gånger sen sticka en. Det blir väl 35 maskor tillsammans?

Nu har jag ändrat och ändrat i det här inlägget, för jag har lyckats trassla till det med citeringarna hela tiden. Men nu tror jag att det ser ut som det ska.
Satt just och titade på det och kom fram till att det kanske var så dem menade. Låter ju bra att jag kom fram till hur det skulle vara utan att titta här (även om jag aldrig kan bevis att det var så så vet jag)
Av Abunai
Tack, jag ska försöka mig på äggen snart. :)

Någon som förresten har någon bra beskrivning på hur man stickar med flera färger på ett praktiskt sätt? Allt mitt har en tendens att bli rätt knöggligt när jag gör det.
Användarens profilbild
Av Hello
Abunai skrev:Ja, ok! Så då är det bara det inom parantes som ska upprepas om jag har förstått rätt, det verkar ju logiskt! 8)
Så skulle jag ha förstått det.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?