Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lärka
Hej!
Jag skulle vilja sy ett varmt skydd att ha runt barnet när vi bär henne. Har ett fleecetyg och har försökt scanna internet efter någon slags beskrivning.
Har ni experter här inne något tips till mig :-)

/nybörjaren
Av JoJsMamma
Du kan ju sy typ en tubtop i fleece, med dragkjedja, som räcker runt både dig och barnet?
(svårt att förklara hur jag menar, men jag ser det tydligt framför mig)
Av Lotta och Leo
Jag mätte mitt hemmasydda. Det är sytt i fleece och bävernylon för att stå emot kyla, vind och regn. Det är 80 cm brett och 90 cm långt på längsta stället. Det är bågformat både uppe och nere. I bågen där nere har jag sytt en kanal där jag lagt in resårband, vilket gär att den drar in sig vid benen/fötterna. Jag har två långa remmar som jag korsar i ryggen och drar igen två öglor som är på sidorna av bärskyddet. Hmm låter kanske lite knepigt i skrift :hmm: men är verkligen enkelt att sy.

/Lotta
Användarens profilbild
Av Fryle
Om du tänker bära på magen skulle jag vilja säga att det är bättre att sy en bärpanel till din favoritjacka.

Köp ett blixtlås som passar, sy en panel som är lika lång som dragkedjan och 20-30 cm bred. Trä resår i uppe och nere så den blir 5-15 cm bred där och vips har du en bärpanel. Min är av vindpoplin utåt och lakan inåt, skulle jag göra om den idag hade jag använt fleece invändigt. Bild finns i denna tråden: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... b%E4rpanel
Av lärka
Tack för alla svar! Ni har gett mig en hel del o tänka på.
Tror jag ska försöka mig på en sånn som Lotta beskriver till o börja med så kan vi båda använda den, jag o min kille så får vi se om det blir en bärpanel till nästa vinter isåfall.
Lotta, vad var det för tyg du använde som var vatten o vind tätt? Var det svårt att sy i det? går det med vanlig tråd?
Användarens profilbild
Av Sedum
Jag har foto och kan ta lite mått på ett Mam, bäskydd som jag tänkte försöka "efterapa", men vet inte hur man lägger upp bilder här...?
Men om du messar mig din mailadress kan jag skicka över om du vill! :-)
Användarens profilbild
Av Tyrvi
Jag har sytt efter den här beskrivningen och det fungerar. Jag har naturligtvis inte kunnat följa beskrivningen helt utan gjorde resåren reglerbar, men annars är det ganska likt.
http://tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=12444

Fast kanske är det lite stort...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?