Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av linafelicia
Jag börjar så smått fundera på att tillverka en egen trikåsjal till min lilla skrutt i magen.
Jag har en som jag sydde när Rasmus var liten men den är sliten och ful och ganska tjock och varm. Dessutom väntar min bror och hans fru sitt första barn i sommar och jag har lovat dom att dom ska få en sjal av mig till lilla bebisen.

Jag är egentligen sugen på att köpa en Sino men det är aldeles för dyrt att köpa ny så det går ju bort. Jag tycker att jag letat under säljes i en hel evighet men jag är alltid för långsam så att någon annan hinner före och dessutom behöver jag ju två stycken.

Jag undrar om det är någon av er här som har koll på var jag kan hitta interlockstickat trikåtyg dvs trikåtyg som är likadant på fram och baksida. Det har ingen avigsida utan består av två separata trådsystem som är hopstickade så det är stickat från båda sidorna.

Det ultimata vore att hitta något relativt tunt som inte är helt i bomull utan även någon regenatfiber som t.ex modal, viskos eller kanske bambu?

Någon som kan hälpa mig???
Användarens profilbild
Av linafelicia
florin skrev:Borde väl finnas på alla lite större tygaffärer?
Förlåt, jag menade någonstans på nätet :roll:
Jag tycker att tygaffärerna i mina trakter är usla, det är mest gardintyger och klädtygerna är svindyra.
Jag saknar Ohlssons tyger från när jag bodde i Umeå :(
Av Marine78
E-slöjd har ju interlockstickad bomullstrikå. Dock 100% bomull. Underbara färger och jättefin kvalitet. Dem hittar du på nätet. Deras tyger är rundstickade och är 85 cm breda (dryga 40 cm dubbelt så att säga) och kostar 85 kr/m. Du hittar dem på http://www.e-slojd.se/
De har dock många, många fler färger än vad som visas i deras guide så ett tips är att fylla i och få tygprover hemskickade då får du ett kuvert fullproppat med tygprover och sedan enorm beslutsångest för att du vill ha alla färger ;-)
Användarens profilbild
Av florin
Aha :lol:

Ohlssons har massor med tok-snygga trikåer för bara 49:-/m jus nu. Tror att de är interlockstickade. Jag kan kika närmare på innehållet i dem när jag är där nästa gång. Lördag eller måndag med andra ord :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?