Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nennie81
Någon vänlig själ som kan beskriva hur man syr en enkel fuskpolo???

Har lite fleecetyg över från bärpåse-projektet (som f.ö. blev hyfsad)
Användarens profilbild
Av zmurfan
till dig? till barnet? eller en dubbel?
Användarens profilbild
Av nennie81
till barnet, enkel ej dubbel! :D
Användarens profilbild
Av Eir
Men jag tar gärna tips om dubbel fuskpolo... :)
Användarens profilbild
Av Suskiv
Manju skrev:Men jag tar gärna tips om dubbel fuskpolo... :)
Gör som en enkelfuskopolo men gör framlappen större och fäst båda kragarna i den.
Användarens profilbild
Av zmurfan
En snabb enkel som jag gjorde då.

Nu hade jag en mall från babyboden som jag gjorde efter.
Men det funkar att göra utan med.

Jag tog en bit fleece: 20 x 50 cm
Rundade hörnen lite grann med en sax.
ca 15 cm in från vardera kortkanterna klippte jag ett hål från långsida till långsida. Sparade 5 cm mot vardera långsida
Mitt på det hålet klippte jag ett 5 cm jack mot kortsidan.

Sedan klippte jag till en bit fleece som var lika lång som kanten på hålen samt dubbelvikt ca 4 cm hög. (enkelvikt blir det då ca 8 cm)
Raksömmade fast kragbiten på hålet och sen satte jag kardborre i öppningen.

Bild

Inte världens bästa bild men så ser det ut när jag och Osar har den på.
Den är varm och den funkar bra. Jag funderar på att vidareutveckla den och sy dit en dragkedja så att man kan ta på barnet sin del och den vuxna sin del och sen sätta ihop dem när barnet sitter i sjalen.

Det är en ny variant på fuskpolo som babyboden tagit in. Har även sett en variant med huva på både barnet och den vuxne.
Av Mirja
Tack Zmurfan för en beskrivning! jag har tänkt på länge att sy en dubbelfuskpolo men hade inte fått gjort det. Men imorse blev det av bara för att jag läste din beskrivning. Fuskpolon är redan invigd och funkar kanon!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Mirja skrev:Tack Zmurfan för en beskrivning! jag har tänkt på länge att sy en dubbelfuskpolo men hade inte fått gjort det. Men imorse blev det av bara för att jag läste din beskrivning. Fuskpolon är redan invigd och funkar kanon!
Vassego! Kul att höra att det funkar för fler än oss. Vi använder vår flitigt här i kalla Umeå. -21 grader hos oss idag. Brrrrr.
Av Mirja
Jag gjorde vår dubbelfuskpolo utan kardborre. Det funkar det med och Elina protesterade inte ett dugg när jag drog den över. Jag är en sån som alltid fryser om jag inte har varmt om halsen därför är dubbelfuskpolo en nödvändighet för oss även om det kanske är lika kallt i stockholm. Idag dock åtta grader kallt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?