Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av GlamiNa
Jag har just lärt mig virka lite. Min snälla mamma lärde mig i helgen, men eftersom det var flera flera år sedan hon själv virkade kom hon inte ihåg hur man virkar när man ska virka runt (tex en rund grytlapp)
Jag är med på att man gör luftmaskor, sedan "hakar i" den första maskan igen så man gör den rund. Men sen då? Om man bara virkar runt runt hela tiden blir den ju inte platt, antar att man måsta öka maskor, Men var gör man det och hur många? :hmm:

Haha, känner mig så korkad! :duh: Men har ju inte virkat sen skoltiden.
Förklara på ett enkelt sätt
Användarens profilbild
Av binaem
GlamiNa skrev:Jag har just lärt mig virka lite. Min snälla mamma lärde mig i helgen, men eftersom det var flera flera år sedan hon själv virkade kom hon inte ihåg hur man virkar när man ska virka runt (tex en rund grytlapp)
Jag är med på att man gör luftmaskor, sedan "hakar i" den första maskan igen så man gör den rund. Men sen då? Om man bara virkar runt runt hela tiden blir den ju inte platt, antar att man måsta öka maskor, Men var gör man det och hur många? :hmm:

Haha, känner mig så korkad! :duh: Men har ju inte virkat sen skoltiden.
Förklara på ett enkelt sätt
Jag brukar göra så här:
Varv 1: Lägg upp 6 stycken luftmaskor och slut ringen med en smygmaska.

Varv 2: 2 fm i varje fm = 12 m, avsluta med 1 sm i första maskan

varv 3: 1 fm i varje fm men i varannan m virkas det 2 m, avsluta med 1 sm i första m = 18 maskor

varv 4: 1 fm i varje fm men i var 3:e m virkas det 2 m, avsluta med 1 sm i första m = 24 maskor

Virka vidare på samma sätt genom att virka 1 fm mer mellan varje gång det ökas (dvs. öka på 4:e maskan på 5:e varvet, 5:e maskan på 6:e varvet ... ). Fortsätt så tills grytlappen är lagon stor.

beskrivningar av olika masktyper finns t.ex, på
http://www.garnstudio.com/lang/se/skole/hekle_index.php
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?