Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Skulle behöva hjälp med vilket tyg jag ska välja till en vävd långsjal? Har tyvärr ingen sjal att jämföra med eftersom jag bara burit i trikåsjal innan. Ska man välja ett bomullstyg eller något stadigare?
Och nu känner jag mig jättedum men...åt vilket håll är diagonalen? (Spanar in Fiffis braiga beskrivning på långsjal)

Jättetacksam för lite hjälp, har någon exempel på tyg som finns på Stoff&Stil/IKEA/Åhlens eller liknande som jag kan jämföra med tas det tacksamt emot :)
Av Lilla trollets mamma
Tack så mkt, hade missat den tråden! Lenda från IKEA hade jag för mig är väldigt "hårt", det är det enda av de tygerna som jag sett i verkligheten. Funderar över om det inte blir väldigt tjockt med vikningen (i kanterna) med ett sådant tyg? Ngn som vet?
Användarens profilbild
Av Mammut
Kan tipsa om Louisa från jysk, 5m för 150kr, köpte jag! Men det kanske inte finns kvar ...? Iaf så älskar jag den, den är mjuk och följsam och lättknuten, så jag tycker inte steget från trikåsjal är sååå stort!
Användarens profilbild
Av Monnis
Diagonalen är på snedden, så tyget ska inte vara för stretchigt på bredden eller längden, utan på snedden 8)

Jag har sytt två Lenda-sjalar, tyckte det blev helt ok att vika kanterna, men håller med om att det är aningen stelt i början, men det blir bättre när man använder sjalarna, de blir ju mjukare och gosigare ju oftare man använder dem.

Har letat massor på Åhlens och Jysk efter andra tyger som tipsas om i tråden, men inte hittat något annat än Lenda på IKEA, men är nöjd ändå nu med mina två sjalar. :)
Av Lilla trollets mamma
Ahaaaa! På snedden, där ser man ! Tusen tack :D
Råkade klicka iväg tråden två gånger men i båda har jag fått tips om Lenda och Lovisa, så det blir nog någon av dem. Skulle visserligen gärna använda ett ekologiskt/fair trade tyg men det blir så väldigt dyrt, och så har jag inte hittat något företag som säljer så långa bitar så jag slipper skarva. Tusen tack iaf för er hjälp!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?