Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CAKirre
#9497756
Vi sitter och funderar på nya jackor, både till sambon och mig, men främst till mig, då det är smidigt att bara dra över oss istället för att knöla med ytterkläder på tösen om hon ska sova i selen, eller till och från dagis.

Men, nu börjar jag fundera. Hur pass gamla/stora barn ryms egentligen i de olika jackorna?
Tösen är 20 månader och drar ungefär 86 i kläder.
Didymosen som vi fått ärva :heart: funkar bra för mig fortfarande, men för sambon är den alldeles för tajt (den var lite liten för honom från början, och dessutom börjar den falla i bitar.

Hur stora barn har ni burit/bär ni under jackorna?
Användarens profilbild
Av Ketronya
#9497757
Efter att E började gå lite mer, typ 18 månader+ så bar vi väldigt sällan med bärjacka eftersom han ville ner och leka och springa då och då och det var liksom inte så bra om han inte hade ytterkläder på sig. :wink:

Men vi har en lite för stor MAM coat upgrade och i den hade han nog fått plats ett tag till. Men den är som sagt för stor, vilket jag nästan tror behövs om man ska få plats med en tvååring i den. Eller vara av längre modell än mam coaten iaf!
Användarens profilbild
Av CAKirre
#9497801
mammatillE skrev:Jag tror vi bar med jackan i två år!
Vilken jacka var det?
#9497815
Jag hade en bärponcho som funkade hela bärtiden. Senast jag bar J använde jag ponchon, det var på nyårsnatten i år och då var hon 5,5 år. Det funkade fint. Jag bar på ryggen. Det är den här från Mam:

Bild
Användarens profilbild
Av CAKirre
#9497822
[quote="Nina & lilla J"]Jag hade en bärponcho som funkade hela bärtiden. Senast jag bar J använde jag ponchon, det var på nyårsnatten i år och då var hon 5,5 år. Det funkade fint. Jag bar på ryggen. Det är den här från Mam:

Ah! Det låter ju som ett utmärkt alternativ! Behövde ni ha mycket kläder under, eller räckte det i regel med en varmare tröja och byxor?
#9497833
CAKirre skrev:
Nina & lilla J skrev:Jag hade en bärponcho som funkade hela bärtiden. Senast jag bar J använde jag ponchon, det var på nyårsnatten i år och då var hon 5,5 år. Det funkade fint. Jag bar på ryggen. Det är den här från Mam:

Ah! Det låter ju som ett utmärkt alternativ! Behövde ni ha mycket kläder under, eller räckte det i regel med en varmare tröja och byxor?
Den är väldigt varm och vi hade förhållandevis lite kläder under. Men en halsduk eller en fuskpolo är ett måste för den är lite bar i halsen.
Användarens profilbild
Av Kristina
#9498002
Jag har softshelljackan från mamalila och hoodien från angelwings och Saga ryms under båda utan problem. Softshellen är lite stor i storlek, så den sitter rymligt på mig, men hoodien och Saga ryms lugnt. Hon är drygt 2, strl 86/92 ungefär på kläder.

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?