Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Vevvesjal
#9217101
Har en fråga. Jag gillar tanken på att använda bärsjal, att ha barnet nära kroppen och så men jag kan inte riktigt se mig själv i en sjal av "hippie typ" om ni förstår vad jag menar. Det är helt enkelt inte riktigt min stil. Jag har mer en modern ”business stil” kan man väl säga. Har på mig dräkter och till exempel gillar jag klassiska rolex klockor och liknande saker. Såna är ju tyvärr dyra men på sidan chrono24.se har de begagnade klockor till bättre priser. Nån mer som är som jag med samma intressen och stil? Har ni nåt tips på en sjal som skulle funka med den stilen? Skulle vara jättetacksam för lite guidning.
Senast redigerad av Vevvesjal den tis jul 02, 2013 13:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av SCSI
#9217107
Det finns rätt många enfärgade sjalar, eller med diskreta ränder. Ofta brukar de definieras som "pappasjalar"...
Börjar man med trikåsjal är nästan alla enfärgade... och de finns i benvitt, grått, svart - men en klarröd skulle väl kunna göra sig snyggt mot en mer "proper" klädsel?
Girasol har en del som är enfärgade men med olika nyanser på fram- och baksidan. De har även en snyggt diskret grårandig (http://www.girasol.de/images/tragetuech ... 281%29.jpg) och ett par diamantvävda utan ränder.
Lennylamb har enfärgade röda, gröna, bruna och nåt mer.
Storchenwiege har den diamantvävda Leo som finns både med en och två färger (och även de brukar vara rätt diskreta många gånger)
BB Slen har en helsvart sjal.

... sen finns det ju en massa exklusiva sjalar men jag befarar att de ändå ses som mer hippyaktiga i ögonen hos de som inte är sjalindoktrinerade... =)

Eller så kanske sele är mer din grej? Bara att prova sig fram!
Användarens profilbild
Av LiselotteM
#9217109
Hej!
Jag har inte "businesstilen" men tänker på till exempel Diva Milano:

http://www.diva-milano.com/barocco-napo ... viola.html

Jag har inte testat dem, men de ser väldans snygga och stiliga ut.

Det kan ju också vara stilrent att ha en enfärgad sjal (som SCSI också skriver), till exempel en svart om man gillar det. Jag har en helsvart Aldoria Eco Wrap som jag hade på bröllop nyligen. Mycket snygg. Och den är svartare i verkligheten är på denna bild:

http://www.mammabarn.se/visa_produkt.as ... C8+m+Svart

Nu får andra, som har betydligt fler sjalar än jag, komma och ge fler och bättre tips!
Av Sofie
#9217114
Didymos teviot har en exklusiv finish tycker jag. Lite chanelkänsla på tyget.
Annars vilken enfärgad neutral sjal som helst med fin väv funkar ju till den stilen du beskriver, eller en tvåfärgad med smal rand, lite kritstreckskänsla. Kanske gärna ngn med silke i för lite extra känsla på tyget.

Fördel med sjal jämfört m sele är ju att man kan ta en kavaj utanpå sjalen utan att det ser så knöligt och bulkigt ut.
Användarens profilbild
Av Vevvesjal
#9217180
Tack så mycket för tipsen. Diva Milano gillar jag bland annat. Snyggt mönster på det tyget.

Enfärgat kan nog som ni säger vara en bra idé. Ska överväga de förslag ni gett!
Användarens profilbild
Av isbl
#9218648
Ellevill Paisley tycker jag är stilrena. Även Ellevill Jade finns ju i fina milda färger som säkerligen skulle förhöja en mer stressad dressad klädsel.

Edit: stressad var ett litet tillägg av mobilen :roll:
Senast redigerad av isbl den mån jul 01, 2013 20:04, redigerad totalt 1 gånger.
Av Ponyo
#9218654
isbl skrev:Ellevill Paisley tycker jag är stilrena. Även Ellevill Jade finns ju i fina milda färger som säkerligen skulle förhöja en mer stressad dressad klädsel.
:iagree:
Det har jag sett ett gäng här i mina krokar (Östermalm)
Användarens profilbild
Av LiselotteM
#9219100
Instämmer om Ellevill Paisley. Jag har en och skulle definitivt kunna ha den till en riktigt snygg "o-hippie-ig" klädsel. Här är min:

Bild

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?