Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9196949
Dreamy Dot kallas för "sjalsele". Den har jag sett i verkligheten men inte provat. Tyckte den såg ganska klumpig och omysig ut men jag kan ha fel.

Baby K´tan har jag inte sett in verkligheten men blev kontaktad av en försäljare, den verkar lite smidigare än Dreamy Dot men jag vet inte riktigt varför man skulle välja den framför en vanlig långsjal. Blir det verkligen lättare? Nackdelen är också att den är i många olika storlekar.

Ibland kommer det kunder som vill ha bästa möjliga avlastning men i princip inte vill göra någonting. Bara trä på den som en tröja ungefär och sedan är det klart.
#9196966
Nä jag vet inte heller men de jag sett i den typen av bärdon verkar vara lite osjalbarniga :fnissa: så det är nog inte så konstigt. Dreamy Dot har jag bara klämt på och den verkar som du säger klumpig, dessutom har jag sett den reas på flera ställen :roll:

Den andra har jag inte sett IRL men den påminner om Tri-cotti tycker jag, funkar nog för nån som vill ha det färdigt och utan krångel, som inkörsport för de som tycker knytsjalar är krångliga.
#9198433
Hade missat era svar. Ja, Tricotti finns ju också. Dreamy Doten skriver väl att den kombinerar sjalens bekvämlighet med selens enkelhet, men jag tycker nästan tvärtom att man inte får någon av fördelerna av den (som det ser ut, har som sagt inte provat den).

Nu kommer jag ihåg att det var någon tråd där Moggleif skrev att han hade provat den.
#9198800
De som hittar till din butik har ju möjlighet att få prova bättre saker istället. Som valfri sele eller att du visar hur enkelt man knyter en trikåsjal för spädisar. Så i ditt utbud behöver den inte finns för du har väl inte babybjörns selar heller?
#9198853
Jo, de allra flesta tycker nog sjal är enklare än vad de trott. Men sedan finns ett litet fåtal som provar igenom allt och tycker att allt är jättekrångligt. Som vill kunna ta på sig något och sedan sätta i bebisen och det ska ta en sekund och vara jättebra avlastning.

Nu har jag inte provat de 2 ovanstående så jag vet inte ens om de är enkla. Men om de skulle upplevas enklare än annat av vissa OCH vara ergonomiska för barnet OCH få fler att bära sina barn så tänker jag att man kanske får tänka om lite.
#9198874
KATARINA skrev:Jo, de allra flesta tycker nog sjal är enklare än vad de trott. Men sedan finns ett litet fåtal som provar igenom allt och tycker att allt är jättekrångligt. Som vill kunna ta på sig något och sedan sätta i bebisen och det ska ta en sekund och vara jättebra avlastning.

Nu har jag inte provat de 2 ovanstående så jag vet inte ens om de är enkla. Men om de skulle upplevas enklare än annat av vissa OCH vara ergonomiska för barnet OCH få fler att bära sina barn så tänker jag att man kanske får tänka om lite.
Den var enklare än en trikåsjal men inte lika smidig. Ringsjalsdelen var sämre tyckte jag. Ett demoex och någon på hyllan eller ren beställningsvara månne. Men då kanske du även ska ha senaste babybjörn. ;)
#9198913
marmite skrev:Men för de som vill ha något superlätt har du väl gemini? Känns som bättre använda pengar än en sjal-sele som har en mer begränsad användningsperiod...?
Na. Dreamydot funkar nog längre än gemini faktiskt skulle jag tro.
#9199226
marmite skrev:Men för de som vill ha något superlätt har du väl gemini? Känns som bättre använda pengar än en sjal-sele som har en mer begränsad användningsperiod...?
"Måste man knäppa ett spänne, oj vad krångligt." "Det där måste man ju vara 2 för". Man kan ju inte släppa armarna, då ramlar ju bebisen ut" osv, osv, spelar ingen roll vad man säger. Detta gäller alltså ett fåtal.

Men ni har rätt, man kan inte ta in allt, ville mest få det bekräftat. Vill bara det inte blir någon slags prestige att inte kunna ha vissa saker som kanske är bra.
#9199380
KATARINA skrev:
marmite skrev:Men för de som vill ha något superlätt har du väl gemini? Känns som bättre använda pengar än en sjal-sele som har en mer begränsad användningsperiod...?
"Måste man knäppa ett spänne, oj vad krångligt." "Det där måste man ju vara 2 för". Man kan ju inte släppa armarna, då ramlar ju bebisen ut" osv, osv, spelar ingen roll vad man säger. Detta gäller alltså ett fåtal.

Men ni har rätt, man kan inte ta in allt, ville mest få det bekräftat. Vill bara det inte blir någon slags prestige att inte kunna ha vissa saker som kanske är bra.
:hmm: Är verkligen babybjörn så enkel att sätta på?

På tal om sjalselar så hittade jag en grej som hette Wilkinet häromdagen:
BildBild
Tyckte den såg väldigt mysko ut, och hade tänkt fråga om någon kände till den... Bebisens ben verkar sitta lite märkligt?
#9199418
Disaia skrev:
KATARINA skrev:
marmite skrev:Men för de som vill ha något superlätt har du väl gemini? Känns som bättre använda pengar än en sjal-sele som har en mer begränsad användningsperiod...?
"Måste man knäppa ett spänne, oj vad krångligt." "Det där måste man ju vara 2 för". Man kan ju inte släppa armarna, då ramlar ju bebisen ut" osv, osv, spelar ingen roll vad man säger. Detta gäller alltså ett fåtal.

Men ni har rätt, man kan inte ta in allt, ville mest få det bekräftat. Vill bara det inte blir någon slags prestige att inte kunna ha vissa saker som kanske är bra.
:hmm: Är verkligen babybjörn så enkel att sätta på?

På tal om sjalselar så hittade jag en grej som hette Wilkinet häromdagen:
BildBild
Tyckte den såg väldigt mysko ut, och hade tänkt fråga om någon kände till den... Bebisens ben verkar sitta lite märkligt?
De flesta verkar tycka att Babybjörn är ganska enkel. Men det kan ju vara så att de faktiskt glömt bort att den (också) var svår de 2-3 första gångerna innan man vande sig.

Wilkinet var en av få selar som fanns förutom Babybjörn för en 11-12 år sedan innan Ergo och de andra ergonomiska selarna kom. En arbetskamrat kommer jag ihåg att hon sa att hon burit sina tvillingar å varsin höft i 2 Wilkinet och de är 20 år nu så den har funnits ett tag.
#9199787
Jag har själv aldrig använt eller ens provat Baby Ktan, men jag har kompisar som älskar denna "sjal". En kompis har använt den länge med mina mått mätt. Jag slutade med trikåsjal vid typ 3-4 månader för jag tyckte det blev för svajigt. Hon bar barn på över året i sin Ktan och tyckte det funkade bra. Hon hade två oliksa storlekar och tyckte den större funkade OK, men att hon fick tvätta den ofta för att krympa ihop den igen. Däremot använde hon inte den extra delen som man drar upp över barnets rygg, som midjebälte eller vad man nu kallar det hela på en trikåsjal.

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?