Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av anna76
#9272769
Superfin på bilderna! Jag har funderat några dagar och nu var den jag ville beställa slut i min storlek... :cry: Typiskt! Funderar på att beställa en, men det hade ju varit bra med ett pip från Bebile som ju har en... :wink:
Användarens profilbild
Av Andelle
#9272922
anna76 skrev:Kollade måtten och gjorde en chansning på en mindre storlek, håll tummarna för att den passar!
Vilken valde du?
Användarens profilbild
Av anna76
#9272992
Andelle skrev:
anna76 skrev:Kollade måtten och gjorde en chansning på en mindre storlek, håll tummarna för att den passar!
Vilken valde du?
Den bruna som hette Folk tale! Det var ju väldigt svårt att hitta en M (bara brun-orange som jag ev kunde tänka mig) men i S fanns nästan alla, så jag hoppas att den kommer att funka... Oftast är det över axlarna som det blir för trångt med S.
Användarens profilbild
Av Bebile74
#9273014
Andelle skrev:Har ropat på Bebile och hoppas hon kikar in!

Hej :) jag är här nu. Jag har inte mått så bra på senaste tiden har typ 2 diabetes och idag var den högt :roll:

Jag är nöjd med jackan. Den är normal i stl inte stor som mam jackor. Den sitter jätte snygg på med eller utan bärpanel.
Den har smarta dragkedjor under ärmarna jag tror dem finns där så man kan amma barnet utan att behöva ta av jackan eller rätta till barnet.
Den är lång och täcker rumpan vi bor i Skåne och vi har inte frusit en enda gång.
Jag såg att dem har förbättrat modellen med bredare kraga för barnet + luva och det saknar jag på min.
Nackdelarna: sömnen är inte alltid snyggt sytt. Magneterna som finns för att hålla luckan på fickan uppe trillade snabbt på den ena. Men det går stänga den.
Under ösregn blev kappan jätte blöt dock gick det inte igenom.
Jag önskade jag hade beställt en stl större just nu kan jag inte använda kappan utan barn pga stooora bröst.
Alla som hade beställt jackan fick en mail från dem
Om vad alla tyckte om jackan och vad dem kunde ändra på jag är jätte nöjd med mitt och tror deras nya jackor är ännu bättre :)
Om jag hade haft pengar så hade jag beställt en i M så vem vill köpa av mina sjalar 8)
Användarens profilbild
Av Andelle
#9273036
anna76 skrev:
Andelle skrev:
anna76 skrev:Kollade måtten och gjorde en chansning på en mindre storlek, håll tummarna för att den passar!
Vilken valde du?
Den bruna som hette Folk tale! Det var ju väldigt svårt att hitta en M (bara brun-orange som jag ev kunde tänka mig) men i S fanns nästan alla, så jag hoppas att den kommer att funka... Oftast är det över axlarna som det blir för trångt med S.
Hoppas den passar. Jag velar mellan folk tale och den brunorangea. Mönstret är fint men orange är nog mer jag. Tror jag ska slå till, behöver verkligen en bärjacka.
Användarens profilbild
Av Andelle
#9273037
Tack för input Bebile, hoppas de förbättringar de gjort är bra.

Är den svår att få över barnet på ryggen? Har aldrig haft bärjacka så jag har noll koll.
Användarens profilbild
Av Bebile74
#9273075
Andelle skrev:Tack för input Bebile, hoppas de förbättringar de gjort är bra.

Är den svår att få över barnet på ryggen? Har aldrig haft bärjacka så jag har noll koll.
Jag har inte testat på ryggen än då bebisen var liten han åkte på magen under hela vintern. Den har samma öppning som mam jacka då borde man ta på jackan på samma sätt.
Användarens profilbild
Av anna76
#9273382
Min bebis är inte ute än, men jag vågade inte chansa på att vänta... :babysits: Hoppas dock att den passar! Tänk om jag inte ens har ett sjalbarn? :shock:
Tack för input Bebile74! Det låter som en toppenjacka, jag hoppas att den står emot lite kallare klimat också... Tänker mig att kunna ha den när jag går med stora till föris, lekparken osv.
Användarens profilbild
Av Andelle
#9273386
Hmm, mina mått motsvarar ganska precis största storleken, då blir den för liten va? Fattar aldrig hur det funkar med måttabeller.

Det ska komma in fler jackor om 2-3 veckor men de säljer väldigt bra så vill en inte bli utan kanske det är dumt att vänta.
Användarens profilbild
Av anna76
#9274089
Måttabeller ska ange kroppsmått har jag fått lära mig. Sen ska plaggen i sig vara större, åtminstone när man syr själv! Då borde du kunna ha den största :tumup:
Användarens profilbild
Av Andelle
#9274185
anna76 skrev:Måttabeller ska ange kroppsmått har jag fått lära mig. Sen ska plaggen i sig vara större, åtminstone när man syr själv! Då borde du kunna ha den största :tumup:
Åh tack, vad bra. Jag avvaktar lite tror jag, dels för att få ditt utlåtande men också för att jag kanske borde vara ekonomisk o köpa begagnat.
Användarens profilbild
Av anna76
#9274901
Nu har min jacka kommit hem och den är verkligen jättefin! Jag tycker att den är gränsfallet för tajt över bysten, men tror att den blir bra när bebisen är ute... Enligt måttabellen skulle den räcka till. Det är ju svårt att prova nu dock. :roll:
Den verkar vara supersmidig att sätta på med panelen för bebisen. Hela jackan (inkl huva för bebisen) är fodrad med tjock fleece.

Vad har man dragkedjorna till under armarna? :hmm:
Av Kyltsi
#9275081
anna76 skrev:Nu har min jacka kommit hem och den är verkligen jättefin! Jag tycker att den är gränsfallet för tajt över bysten, men tror att den blir bra när bebisen är ute... Enligt måttabellen skulle den räcka till. Det är ju svårt att prova nu dock. :roll:
Den verkar vara supersmidig att sätta på med panelen för bebisen. Hela jackan (inkl huva för bebisen) är fodrad med tjock fleece.

Vad har man dragkedjorna till under armarna? :hmm:
Kan de vara där för att man ska kunna rätta till barnet i sjal/sele utan att behöva ta ut barnet? Eller för att underlätta vid sel/sjalamning?

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?