Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
1
2%
2
2
5%
3
7
17%
4
22
52%
5
10
24%
Användarens profilbild
Av Nova
Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas.

Bild
Användarens profilbild
Av viola
Jag gav den en 4:a. Nu har jag inte provat någon annan Beco så mina referenser är begränsade men jag tycker så här efter 2 dagars bärande:

+ Otroligt smidigt att man inte behöver ta ur barnet när man byter bärare!
+ Skönt att kunna sätta i barnet och sedan sätta på den på ryggen. Känns säkert!
+ Väldigt skön att bära i.
+ Att midjebältet är förlängt så det passar alla bärare så man slipper förlängning.
+ Snygg :wink:

- Vadderingen över axlarna skulle varit 5 cm längre för att passa perfekt när jag bär på mage (men jag är av stoor modell).
Användarens profilbild
Av Hs Bobbo
viola skrev:Jag gav den en 4:a. Nu har jag inte provat någon annan Beco så mina referenser är begränsade men jag tycker så här efter 2 dagars bärande:

+ Otroligt smidigt att man inte behöver ta ur barnet när man byter bärare!
+ Skönt att kunna sätta i barnet och sedan sätta på den på ryggen. Känns säkert!
+ Väldigt skön att bära i.
+ Att midjebältet är förlängt så det passar alla bärare så man slipper förlängning.
+ Snygg :wink:

- Vadderingen över axlarna skulle varit 5 cm längre för att passa perfekt när jag bär på mage (men jag är av stoor modell).
:iagree:
Användarens profilbild
Av Blackbabe
Jag håller med om plussen men jag vill lägga till några minus

* Även om man lossa på panelen är det svårt när man har ytterkläder på barnet

* Jag tycker det var svårare att få upp ett större barn på ryggen än med en traditionell sele. Hur det skulle gå att få upp ett stort barn med ytterkläder kan jag därför bara tänka mig.

* Sen får beco som företag minus av mig då de inte har testat produkten bättre. Två fabrikationsfel på samma sele är för mig som konsument ett stort minus.

* För korta axelremmar. maken är inte stor men de var på gränsen till korta på honom.

Totalbetyg: En stark trea.
Av frkB29
Har precis börjat använda min Beco, här kommer mitt första intryck:

+ den är himla fin
+ den passar trots att jag är kort (1.56 m)
+ hyfsat enkel att få på

- baby insert, inte alls lika bra som manducas som har stöd för fötterna - tycker inte det verkar så bekvämt jämfört med när lill-killen sitter i sjal eller manducan. Hoppas att det blir bättre när han blir större (idag 7 veckor).

Provade att amma i den, men det kändes rätt så krångligt.
Av Lenaskeå
Jag har inte haft min butterfly så länge, men jag älskar den! har inget problem med vaderingen, skulle jag sätta nåt minus är det remmen som blir mellan sonens ben & armhåla. (hoppas ni förstår vilken jag menar, jag är en räka på att förklara) Den krånglar till det lite.

Har heller inte provat med ytterkläder på sonen, tror det blir en annan sele då...

Avlastningen tycker jag är den BÄSTA hitills & då har jag provat Beco 4th, Manduca, Angelpack & Patapum. Axelremmarna känns rejäla & är jättesköna!

BÄSTA SELEN avlastningsmässigt & den snyggaste. Ska jag bära korta stunder bär jag dock med Manducan, den går snabbare.

ger 4,8 poäng
Användarens profilbild
Av zero.sara
+Snygg
+Bra spännen
+går lätt att reglera axelband och midjebälte

-Remmarna till ryggen på selen, svåra att länga om barnet sitter i

Övrigt personliga intryck
Barnet gillade inte att kliva i selen först och ville hellre bli uppsatt när selen satt på bäraren, så som hon är van. För min del passar manducan bättre på mig. Becon var inte makens favorit heller. Huvudstöd är inget som min tjej accepterar så det kan vi inte bedömma mer än att vi inte gillar huvudstöd överhuvudtaget :lol:
Av Ponyo
Jag gav den en 5:a (om man jämför med andra selar)

Var förvånad över hur skön den var att bära i.
Det var lite småjobbigt att ställa in remmarna första gången, och bökigt att sätta in barnet i insatsen de första gångerna. Men nu tycker jag att det är lika lätt som på en vanlig sele.
Användarens profilbild
Av MilanE
Jag gav den en stark 4:a :D

+ och -

+ avlastar superbra på ryggen!
+ smidig att ta på vid ryggbär och även att lyfta i och ur utan att behöva ta av selen (på magen - på ryggen behöver jag nog hjälp ;))
+ sny-y-y-y-ygg
+ inte så fasligt högt ryggstöd

- Avlastar inte så bra vid magbärande - mest därför att bröstbandet inte går att få längre ner bakom skulderbladen.
-priset

Inget annat negativt än så länge

Jag är tokkär!
Användarens profilbild
Av Elizabeth
Jag gav en trea och det som gör att det inte blev en femma är att spännena skaver under mina armar (bär än så länge enbart på magen), vilken är ganska obehagligt.

Huvudstödet är ett skämt, går inte att använda till min fyramånaders, huvudet hamnar i glipan och det är krångligt att få på det. Utan huvudstöd får jag gå och hålla i hennes huvud när hon sover.

Remmen som håller fast den yttre panelen med axelbanden är märkligt konstruerade, hårda remmer samt spännen som hamnar i bebisens ansikte. Men nu har jag åtgärdat det genom att sy ett par "kanaler" av en gammal tvättlapp som gör remmarna lite mjukare.

Sedan tycker jag att det blev knepigt under ett par veckor när hon började kännas för stor för att sitta i babydelen och hon var för liten för att flytta ned. Under den tiden fick selen semester.

En liten liten ficka för ex mobil el en blöja hade varit toppen!

Men i övrigt är jag nöjd! :wink:
Användarens profilbild
Av Indah
Nu har jag en Butterfly 2 och den är relativt ny för mig. Jag har bara provat en Ergo förut och den var bara till låns ett par dagar. Vad jag vill säga är att jag har inte så mycket att jämföra med men jag gillar min Butterfly. Den är en favorit hos mig, jag håller med det folk tidigare har sagt om selen :tumup:

Det finns vissa småsaker/finesser jag tycker de dock kunde ha tänkt på. Små grejer som gör det lilla extra.

¤ En liten ficka på avbärarbältet för kreditkort, mobil eller annat som ryms i en liten ficka. Eller varför inte två, en på vardera sida?

¤ Något som håller fast bältesstumparna på midjebältet. Det är ju långa band och även om jag tillhör den vidare modellen så blir det mycket band över när man har dragit åt avbärarbältet och det finns inget som håller fast de där banden utan de bara hänger och slänger. Det borde finnas två små "tygöglor" på varje sida som man kan trä igenom banden och dra efter så att det inte blir några band som hänger och slänger. Någon som förstår vad jag menar?

¤ En tredje knapp att spänna fast huvudskyddet på tygstycket. Har man ett mindre barn blir det en glepa och huvudet kan "falla" ut i glepan.

Det var dessa grejer jag kom på just nu, kanske kompletterar med andra saker allt eftersom.
Av Signatur
Är inte vadderingen på midjebältet extremt kort? För mig går det inte ens över höfterna.

Håller med om att "Remmen som håller fast den yttre panelen med axelbanden är märkligt konstruerade, hårda remmer samt spännen som hamnar i bebisens ansikte."

Köpte denna eftersom jag inte kom överens med Manducan och vid första prövotillfället gillar jag den bättre. Ingen av selarna har dock slagit ERGOn.

Edit: Nu bara 20 minuter senare vill jag sälja selen. Midjebältet avlastar inte alls och jag spänner axlarna hela tiden. Tycker att "framstycket" är för kort (vilket leder till att hållningen blir usel) och förstår inte alls vitsen med den här selen. Ska ge den något försök till, men just nu ligger den pyrt till. Enda fördelen är att det är lätt att byta bärare. Maken tycker inte heller att selen känns bra.
Av Lynn
Jag tycker att den är bra (har dock nyligen köpt den, så jag har inte testat jättemycket ännu).

Den sitter bra på mig (1,65 m lång, ca 70 cm i midja), och passar faktiskt även sambon som är 1,82 och betydligt bredare :lol:

Det bästa är att man kan ta av/på selen lätt med barnet i. Jag är ingen fena på att svinga, men jag har fått till det jättebra tack vare detta. Minuset är samma sak egentligen - att man måste ta av hela selen och trä ur benen ur benhålen för att "få loss" barnet. Jobbigt med skor som fastnar.

Men den fick en fyra av mig. Ska använda den lite längre och se om jag ändrar mig :wink:
Användarens profilbild
Av sagis
En 4:a blir det här :tumup:

+ Lätt att få upp bebisen på ryggen när man är nybörjare.
+ Avlastar bra!
+ Snygg!

- Remmarna skaver under armarna när jag bär på mage
- Huvudstödet
- Knepigt att amma

Nu blev det lika många minus som plus :hmm: Men jag tycker ändå att den är värd en 4:a eftersom den är så bra när man bär på ryggen.
Användarens profilbild
Av Anneli Y
Super bra sele!!! Gav en 4:a

Mkt fördelar,tyckte dock bäst om den då sonen var liten,första månaderna...tyckte insatsen var himla bra och smidig..sen när han blev lite större tyckte jag mest insatsen var i vägen...
Skaver lite i armhålorna på vissa vet jag,annars känns barnet nästan viktlöst! super bra avlastning på både mage eller rygg!

Minus för priset,tycker den är hutlöst dyr!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?