Författare: Sillen (hamnade lite fel, så jag tog mig friheten att flytta inlägget

)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tanken är bra, men genomförandet är inte 100%.
Idén att ha en sele som funkar både på mage och på rygg är strålande, men varför har inte en ryggsäckskonstruktör fått titta lite på konstruktionen? Axelbanden skulle kunna vara mycket mer ergonomiska, höftbältet likaså.
Har "nya modellen" och irriterar mig på den tygsnutt som ska löpa parallellt med spännet, den tygbiten åker ner och krånglar, ffa om man försöker "hoppa" barnet på plats på rygg.
Har den blå, fin färg men töntigt band (som man säkert kan sprätta bort, men det hade aldrig behövt sys dit öht!).
Gillar huvudstödet, men har förstått att jag är relativt ensam om det.
Fickan på ruggdelen är bra!
Är aldrig orolig för att Pytte faller ur, trots att hon då och då kastar sig bakåt!
Är lite fåfäng ibland, tycker att det ser FULT ut med bröstremmen på när Pytte sitter på ryggen.
MEN... trots allt negativt använder jag Ergon massor, förmodligen ett par timmar varje dag. Pytte stortrivs att sitta där när mamma viker & hänger tvätt, bakar, lagar mat, dammsuger - allt det där som ska göras! Även maken använder Ergon varje dag, han har Pytte på magen innanför jackan när de ska ut småturer.
Betyg 3 från mig, 4 från Pytte (13 mån)