Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
Inga röster
0%
3
Inga röster
0%
4
10
59%
5
7
41%
Användarens profilbild
Av April
Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas ;-)

Kram
Senast redigerad av April den sön nov 06, 2005 19:13, redigerad totalt 1 gånger.
Av Carina
Ingen som har en fyrkantssjal? *nyfiken*
Användarens profilbild
Av emmahawk
jo, vi har ju flera! Två kozy-carrier och en Freehand baby carrier och ett par hemsydda. Och jag älskar dem. Kozyn är jättebra med sin lite större "kropp", barnet sitter mysigt och perfekt om de somnar då man kan "humpa" ner dem, så huvudet får stöd. Freehand'en är jättebekväm nu över midjan med min gravidmage och den kortare "kroppen" ger bra utblick och rörelsefrihet om man har ett barn som vill ha armarna helt fria. Jag skall sy den ultimata, där jag kombinerar mina favorit-detaljer från de jag provat samt såklart ngt skönt, färgstarkt tyg till! :D. Jag lägger in en bild på en av dem (freehand), har tyvärr inte bilder ännu på kamoflauge-kozyn som också är riktigt fin. :)
Jag ger dem en klar 5:a, tycker de avlastar mkt bra, väldigt snabba att sätta på och inte minst ta av, för barn som gärna vill upptäcka i marknivå.Bild
Användarens profilbild
Av tinaw
Av mig får dom en fyra - inte den ultimata bekvämligheten, men lätta att ta på även med ett mindre barn och svala och sköna. Den enklaste "ryggknytningen"! Man får till dem rätt varje gång. Och så går de att variera i det oändliga med tygval, färger osv :D
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
en 5:a!! :D :D min älsklingssjal. lätt att ta på och ta av, enkel och har inte så mycket tyg, som funkar bäst för mig som blir lätt varm....skönt att bära barnet i också och avlastar tyngden bra.....många fina fina mönster att välja på, man kan gå ut, bära barnet och "klä på sig fint" medan man bär om man är på någon fest eller liknande.

Bild
Bild
Bild

Är återförsäljare av MeiTai sjalar ;-)
Användarens profilbild
Av cattisak
Har just köpt en från Daniellas mamma Ellaroo.Den fungerar jättebra till Joel som både vill gå och bli buren. Perfekt till hundpromenaden, nu kan vi gå så långt som hunden vill. Det går så mycket snabbare att knyta upp Joel när ha tröttnar på att gå. Avlastar inte riktigt lika bra som en sjal men det är ändå ett bättre alternativ för oss efter som den är så lättknuten. Helt klart en femma. :lol:
Användarens profilbild
Av Alven
Jag har ganska nyss lagt vantarna på en ABC sydd av Sandra. Nu har jag hunnit testa lite och vågar mig på att sätta betyg (den är testad med David, 18 månader och 14,2 kg):

+ Blir mycket liten i väskan, det perfekta "reservbärredskapet"!
+ Avlastar hyfsat bra. Med drygt 14 kg barn i känns det ju att axelbanden skulle behövt lite vaddering, men det är mycket bekvämare än man kan tro! Bär man över vinterjackan skär det inte in någonstans...
+ Mycket lätt att knyta på sig

- Den Avlastar inte alls som en vävd långsjal, men som sagt med 14,2 kg barn behövs det mycket avlastning...

Summa: Betyg 4!

Nu väntar jag bara på en liten bebis att testa med... :)
Användarens profilbild
Av mica
Onbuhimo från BabyHawk
Jag har en Onbuhimo från BabyHaw. Det var en tillfällig tillverkning, men baserar sig på den vanliga MeiTaien från dem.

Jag har inte provat en MeiTai och kan därför inte jämföra.
En Onbu är samma som en MeiTai utom att midjebandet är utbytt mot två ringar. Man trär alltså ryggbanden genom de ringarna när man knyter.

+
Det är en smidig bärsele och idealisk nu på vintern när sonen har tjock vinteroverall. Man får rätt snabbt kläm på lyft-svinget för att få upp barnet.
Den avlastar bra och det är smidigt att bara behöva hålla reda på en uppsättning band när man knyter.

-
Eftersom man svingar upp barnet med selen under armarna är det svårt att få ner barnet i selen sedan när det sitter på ryggen. Kräver övning och någon teknik jag inte kommit på.
Det kräver viss teknik att få ner barnet ur selen. (Finns en soffa till hands är det bara att sätta sig i den innan man lossar selen. Annars blir det lite knepigare.)
Användarens profilbild
Av Key
Har sytt egen MT och tycker den är lätt att använda för kortare turer och speciellt för vinterbruk när både jag och barn har mycket kläder :) En 4:a fick den. Använder den bara på ryggen.
Användarens profilbild
Av lkjohansson
Har sytt en MT själv och nu är det den enda jag använder. Min dotter är 13 månader och väger 8 kg. Bär både på rygg och mage och den är lätt att sätta på själv även på ryggen. Tar lite plats i väskan och är inte varm.
en 4 från mig.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?