Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ylvahelena
#9540551
Hej

Jag har burit mina äldre barn i en Angelpack och en Beco 4th tills de varit runt 2,5/3 år gamla. Lillebror är dock i en helt annan storleksklass och är nu 71cm lång och nästan 10 kg tung trots ynka sju månader (större än systrarna vid 1 års ålder) och jag tycker han börjar växa ur dem, åtminstone för långbärande. Jag vill minnas att jag provade några större selar när flickorna var små men tyckte det var svårt att få dem att sitta bra, är 160 cm lång och runt 55kg tung. Tips på vad jag ska prova?
Av Grodfen
#9540557
Storleken på bäraren vet jag inte så mycket om tyvärr, jag är själv 168 och Tulan passade. Men men jag tror att barnet är för kort för en Tula toddler. Vår yngsta var medellång för en pojke och han var runt 16-17 månader när vi bytte från Manduca till Toddler. Kan varmt rekommendera Manduca för tiden mellan! Manduca passar även på min syster som är rätt kort.
#9540574
Jag är 162 och 65-70 kg och jag avskydde tula toddler. Fick den inte alls att sitta bra, så jag sålde den nästan direkt. Vi hade manduca hela bärperioden till våra. De har iofs varit långa och smala mina barn.
#9540592
Skulle likt Grodfen gissa på att en toddlersele är för stor för barnet än. Både utifrån sittytans bredd och panelens höjd.

Du som bor i Sthlm, du kan inte åka till knyt an och prova där? Eller hos kokkobello? Angelpack har jag inte haft med Beco 4th gen vill jag minnas är ganska tunn och smidig, en sele med mer vaddering kanske gör stor skillnad. Vanliga ergo original kanske? Men generellt, det är så väldigt individuellt med selar, så prova!
#9540607
Becon avlastar väldigt bra så det är inte tyngden på barnet som börjar bli för mycket, utan jag upplever den som alldeles för kort i ryggen. Angelpack är något längre i ryggen men avlastar inte lika bra.

Har inte riktigt lyckats synka mina tider med knyt-ans öppettider, men det är kanske dit jag måste försöka ta mig.
Av Grodfen
#9540608
Manducan är bra med det, den kan man förlänga i ryggen när barnet blir längre! Hoppas du får möjlighet att ta dig till Knyt-an för det är en jättebra och hjälpsam butik. :)
Användarens profilbild
Av Andelle
#9540609
Manducan är stor och funkade inte alls på min nätta kompis, hon fick den inte tillräckligt tajt i midjan tyvärr. Så för någon som är petite är andra selar bättre.
Användarens profilbild
Av isbl
#9540659
Andelle skrev:Manducan är stor och funkade inte alls på min nätta kompis, hon fick den inte tillräckligt tajt i midjan tyvärr. Så för någon som är petite är andra selar bättre.
Manduca funkade finfint för mig på 50 kg, så ungefär samma utgångsläge som TS.

För övrigt fokuserade jag bara på bärarens storlek när jag svarade första gången :oops: men precis som redan sagts blir ju Tula toddler för stor för barnet, heh. Hade dock en Tula standard som jag provade innan jag köpte toddlern, gillade den skarpt också, så det kan ju annars vara något att kolla in. Men Manduca är väl kanske lite lättare att få tag i begagnat.

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?