Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Javli
#9450567
Hej!
Har någon erfarenhet av Boba 4G, Beco gemini eller butterfly eller Pognae?
Är 160 cm lång. vad tyckte ni om selarna?
Av Mery
#9450609
Hej, och välkommen hit! :)

Av de selar du nämner har jag bara (lite) erfarenhet av Beco Gemini. Vi köpte den innan vår bebis föddes eftersom jag hade läst att den skulle vara särskilt bra till nyfödda. Jag är dock inte helt nöjd med den; jag tycker att det är svårt att få till ett bra stöd för bebisens huvud. Det går lite bättre nu när vår bebis är tre månader, men vi har även en Manduca som jag tycker fungerar mycket bättre. Men jag har läst om många som tycker att Beco Gemini är jättebra så det är nog olika. Jag är 170 cm lång och min man 187 men jag vet inte om det har någon betydelse.

Hoppas att du hittar en sele du gillar!
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
#9450965
Hur gammalt är barnet? Har du möjlighet att prova? Även om selarna till måtten kan vara liknande sitter olika modeller olika bra på olika personer. ( Ska du köpa ny kan en svensk butik vara bra, så du har möjlighet att skicka tillbaka om den inte passar.)

Är det från nyfödd eller senare?
Beco har en insats som sitter i, pognae har likt ergon ett spädbarnsinsats som är som en kudde under barnet och ett vadderat likt täcke runt, boban har en kudde under barnet som barnet sitter på. Smaksak men något att ta ställning till hur man känner inför.

Vi hade en boba 2g till sonen, den modellen var utan bebiskudden. Vi tyckte mycket om den selen till honom. Han bars i den först från 8mån till 2år och passade bra för oss som bar då. Två kvinnor på 160 resp 168långa. Vi hade haft DN manduca innan men boban satt bättre på oss, speciellt när vi bar på rygg. Jag gillar att bröstbandet glider på en plastskena, lätt att höja och sänka! ( Så sitter bandet inte på ex Tula och ergo, hur bandet sitter på pognae och beco vet jag tyvärr inte.) Tipsade därför svägerskan som haft en boba 4g till sitt barn. Hennes ord om den är:
"Jag har bara gott att säga om den! Den har funkat perfekt från att han var nyfödd och funkar fortfarande :D Den är ju tunn och smidig och tar lite plats. Vi är helnöjda med den!" Hennes barn är drygt ett nu och har brutits av svägerskan som är 160 och hennes sambo som är kring 170. De har burit på mage och på rygg.

Hoppas du hittar en sele ni gillar!
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?