Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9256914
Som rubriken fast jag ska kanske förtydliga.

Mannen vill bära när han är pappaledig och kan inte på egen hand få upp barnet på ryggen eller för den delen knäppa ihop axelremmarna med det där spännet om han bär på mage.
Jag funderar på om det skulle vara lättare med en sele som antingen man sätter barnet i först och sen tar på ryggen. Eller en sele man har axelremmarna i kors på ryggen och då antar jag att man behöver kunna knäppa upp fronten för att få barnet på plats på magen :hmm: Hänger ni med i min beskrivning :D
Barnet fyller snart 1 år så gärna tips på sele för det större barnet.
#9323738
I beco butterfly funkar det fint att knäppa i barnet först och sen lassa upp på ryggen, jag tror att det är den enda. Den är väl inte avsedd för jättestora barn, men min två-åring på 14 kg ryms fortfarande bra så länge han inte ska sova...
Om du är sugen på att köpa begagnad tänkte vi sälja vår eftersom vår lilla inte gillar fronten mellan sig o bäraren ;-)
#9323747
Har man svårt att knäppa spännet baktill, kan man knäppa det och sedan dra på sig selen som en tröja. Men då gäller det att kunna förstora axelremmarna, för att sedan dra åt dem när barnet är på plats. Men vill ni kunna korsa axelbanden, och vill ha en sele som kan fungera ett tag framöver kanske Wompat, Connecta Toddler eller Beco Soleil kan vara något för er? När man korsar banden på Ryggen, knäpper man spännena på sidan när man sätter i barnet. Att bära på ryggen får man helt enkelt träna på. Lättast är att svinga upp en 1åring tycker jag.
#9323750
På Manducan går det fint att korsa remmarna i bak när man bär på mage. Jag tycker även den är lätt att få upp barnet på ryggen. Antingen sitta i soffan och låta barnet ställa sig bakom eller hasa runt barnet på höften. Jag tror det finns filmer på youtube hur det går till.
#9418426
Vi har en Boba-sele men den är ju för större barn. När den köptes testade vi även en Manduca men den får jag ont på höftbenen av (jag har lite utstickande höftben).
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?