Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av hevvy_
Jag har en trikåsjal från minimundus men min dotter börjar bli för tung. Det gör ont i axlarna o nacken när man burit omkring på henne ett tag. Jag söker något annat som passar tyngre barn. Något enkelt att knyta o som är bekvämt för oss båda. Blev lite nyfiken på mei tai. Kan det vara något?
Tack för snabba svar:) kollade in lite bilder o en sån vill jag ha :) ger mig ut på jakt...
Jag är nöjd med meitai nu när ungen är nästan 1 1/2 år, men som första "icke-trikå" tyckte jag att det var skitsvårt. Särskilt på ryggen. Jag hade svårt att få barnets ben så långt ifrån varandra att jag kunde pula upp den fyrkantiga tygbiten. Och på magen måste du hålla upp barnet samtidigt som du knyter - det kräver lite talang i början. En vävd sjal kan du knyta färdigt, nästan som en trikåsjal, och bara stoppa ner barnet. Den kräver lite, lite övning för att få perfekt spändhet.
Jag har skaffat en mei tai nu:) köpte på tradera. Tror det går ok att knyta fast det är inte så skönt. Det spänner runt magen. Den remmen runt magen skär in liksom. Kanske knyter jag för hårt? Börjar ångra jag inte köpte en vävd ist. Fast har ju bara provat den 2ggr så kanske inte ska ge upp så fort :)
Knyta fast ungen på ryggen vill jag nog ha hjälp med :) min stora tjej fick "provåka" hon med o hon tyckte det var jättemysigt men de 18kg hon är väger en del...
hevvy_ skrev:Jag har skaffat en mei tai nu:) köpte på tradera. Tror det går ok att knyta fast det är inte så skönt. Det spänner runt magen. Den remmen runt magen skär in liksom. Kanske knyter jag för hårt? Börjar ångra jag inte köpte en vävd ist. Fast har ju bara provat den 2ggr så kanske inte ska ge upp så fort :)
Låter inte alls bra att den skär in? Vad är det för sort? Jag har burit i Mei tai länge och en bra mei tai ska inte göra ont!
HannaGerda skrev:skära in ska det inte göra. Är den inte vadderad alls i midjan? Vad är det för märke på den?
håller helt med hannagerda, och även CarroGilles

en bra mt ska inte göra ont.

hoppas det är något lätt lösbart problem! :heart:
meitai är jättesmidigt tycker jag!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?