Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
1
3%
3
7
23%
4
13
42%
5
10
32%
Användarens profilbild
Av April
Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tis feb 21, 2006 18:01, redigerad totalt 3 gång.
Av Sassa
Jag är jättenöjd med min Mei Tai Camoflage. Det är en kraftig bomullscanvas som känns stadig. Men kommer säkert att bli mjukare ju mer man använder den.
Den är vadderad i axelpartiet och nacken på bebisen. Axelremmarna är breda så att de har bra avlastning över hela axeln. Det är lätt att få remmarna släta över ryggen om man bär på magen. Midjebältet är också brett för bra avlastning. Jag kan bära fler timmar i streck utan problem. Barnet sitter förstås väldigt bra i selen, Axel är 4 månader, visserligen stor för sin ålder, men han sitter jättebra och huvudstödet räcker till.

Det är lätt att knyta selen. Man börjar med att knyta midjebältet (uppochned) för att sedan lyfta upp den och lägga axelremmarna i kors över ryggen och sedan fram för att knyta under rumpan på barnet (alt. bakom ryggen).

Jag var jätteskeptisk mot ABC-selar som de också kallas innan jag provade. Jag tyckte att det var hutlöst mycket pengar för "lite tyg", men den här är ju mycket mer arbetad och genomtänkt än långsjalar så jag förstår priset.

Jag tycker att den här är bättre än långsjalar då det går fort att få upp och ur barnet. Det går fort att knyta bra också. Jag har även provat BabyBjörn och Ergo NG tidigare. Babybjörnen är snygg och enkel, men den skär in i axlarna då det är så smala band. Dessutom har man bara avlastningen på axlarna istället för midjan.
Ergon har vadderat midjebälte, men jag tycker att det är för tjockt, det sitter ivägen när man sätter sig på huk. Man känner sig klumpig och stor i den. Axelvadderingen är för mycket på ergon också.

Betyg: -5 (minuset pga det höga priset ca 750-800kr)
Bild
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Mycket nöjd med våran Batik Spirals Black. Har inte hunnit bära så jättemycket i den, men den är perfekt att ha med i bilen när man skall bära korta sträckor och inte orkar knyta sjal.

Tar ingen plats alls (nästan). Avlastar bättre än man tror, men inte lika bra som en vävd sjal av hög kvalitet (så klart).

Snygg :!: :!:

Inga problem även om man har lite ytterkläder på.

Ger den en 5- jag med, är lite dyr.....

Bild
Av Gäst
Jag håller med ovanstående talare i det mesta. Jag tycker att alla bärredskap har olika syften och därför är bra i olika situationer, så det är svårt att jämföra. Med ergonomiska bärselar kan jag inte jämföra, eftersom jag aldrig har provat någon. Jämför man med en långsjal är den inte fullt lika avlastande, det är inget bärredskap tycker jag, men den är ändå tillräckligt avlastande.

En stor fördel med en mei tai är att den går lätt och snabbt att knyta, och att man egentligen inte behöver öva för att den ska sitta bra, och det är ett stort krav från min man som tycker att långsjalsknytande är lite meckigt och därför inte har fått in snitsen.

En annan fördel är att man som bärare känner sig smidigare och lite mindre inlindad.

Betyget blir en mycket stark fyra, men då har jag som sagt ingen sele eller annan fyrkantssjal att jämföra med, utan bara långsjalar.

Pjoger

(bild finns under Fotografier och bilder, samt förhoppningsvis snart på Galleriet!)
Användarens profilbild
Av Pjoger
Ojdå! Ovanstående gäst var visst jag! Gick in från en annan dator där jag inte är automatiskt inloggad... Amningskoma skyller jag på...

Pjoger
Användarens profilbild
Av nilla
Jag har svårt att betygsätta, vet inte om jag ska jämnföra med andra sjalar eller med andra ABC... ? lämnar därför bara omdöme.

Jag har haft min en månad nu och tycker att den är välgjord, snygg och av bra kvalite´. Jag gillar att det är fodrat i överkant och på axelbanden. Den tar liten plats och ryms att ha färdigknyten under jackan.

När jag köpte den ar mitt yngsta barn 3 veckor. Då var den perfekt. Han fick stöd i nacken och det var lätt att amma i den. Jag vek in selen vid hans knäveck så han satt med hängande ben istället för som en "liten groda".

Nu har han vuxit så pass att han inte längre har stöd för huvudet. Han är dessutom ett sånt barn som vill bli buret väldigt mycket och då känner jag att den avlastar för dåligt, jämfört med sjal...

Jag använder den mer till mitt äldre barn för att bära på ryggen och tycker att det är riktigt bekvämt. Daniellas mamma visade att man kunde använda banden på samma sätt som vid tibetansk ryggsäck, jätteskönt!

/pernilla
Användarens profilbild
Av Kristina
Marina skrev:nån som vet när cammo-varianten kommer in igen?
Det stod något om december någonstans på sidan. :)
Användarens profilbild
Av vanja77
Har bara haft min några dagar men är supernöjd, den avlastar helt ok, (nu har jag iof inte så mycket att jämföra med)

så av mig får den en klar 4:a
Användarens profilbild
Av Marina
Den är så underbart snygg :D men tyvärr blir det bara en trea från mig, tycker inte att midjebältet fungerar så bra, kanske är det för att det på mig får slåss mellan bilringarna? :lol: men det knölar sig och jag önskar att det vore vadderat...

Maken ger den dock högt betyg (och han har inga bilringar) *ler*
Av jojjo
Jag ger den en 5:a..

Bär både en nyfödd i den och en 20 månaders med den och jag tycker den funkar jätte bra med båda (avlastar kanske inte helt hundra med den stora (bättre med en sjal el ergo), men super för kortare stunder)

Med min nyfödda tycker jag den är jätte bra. Kan knappt bära i sjal på sommaren och denna var ett väldigt bra alternativ och vår tjej trivs väldigt bra i den :-)
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Jag är jättenöjd med min.
Den är:
-fin
-tar liten plats
-bekväm
-lättare att bära på magen än med Ergo tycker jag som inte kan spänna spännet på ryggen

-inte lika bekväm som sjal dock
Användarens profilbild
Av Linnea
femma av mig :D

Den har långa band så man kan knyta fram eller bak med barnet både fram och bak, om man inte är väldigt stor.

Den är bekväm att bära i, avlastar mycket bra - jag bär med lätthet min 12kg dotter på rask långpromenad i 2-3 timmar och jag är inte vältränad :wink:

Dessutom är den ju snygg och blir liten när man bär den med sig i väskan :tumup:

Min sambo älskar den också :D
Användarens profilbild
Av anilov
Supersnygg är min Baby Hawk, och jag gillar att det är enklare än en sjal, bra för ett lite större barn. Men H kan inte somna i den, även om han gärna sitter i den och småpratar, eftersom han är för stor och inte får något stöd för huvudet. Jämfört med den freehand mei tai som jag också har avlastar den här lite sämre, barnet kommer längre ut på något vis. Men snyggheten gör att den får en fyra ändå. Med något slags huvudstöd hade det blivit en femma (antar att man kan pyssla på ett huvudstöd på något vis själv).
Användarens profilbild
Av Sinomamma
Har inte använt den så länge än men med själv selen är jag jättenöjd än så länge! Har inte heller nån annan MT att jämföra med. Det jag stör mig på är att tyget drar åt sig ludd så väldigt lätt! Jobbigt när man som jag har en hund och två katter! :( Det blir mycket rollande med klädroller! Ska jag sätta ett betyg blir det en fyra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?