Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
3
3%
2
2
2%
3
7
7%
4
29
28%
5
63
61%
Användarens profilbild
Av UWO
Kastar in recensioner från två barn:

Min femåring:
"mmmm, den känns precis som en sjal, mamma!"

...och min kompis tvåårings (babybjörn-buren som bebis):
"bäja mamma, bäja mamma!" följt av en gråt som i det närmaste troligen kan översättas till "Jag totalvägrar att åka härifrån utan Manducan!" varpå barnet försökte att självmant klättra in i selen.
Totalberoende från sekund 1 kan man väl säga. :heart:
Användarens profilbild
Av zero.sara
UWO skrev:Kastar in recensioner från två barn:

Min femåring:
"mmmm, den känns precis som en sjal, mamma!"

...och min kompis tvåårings (babybjörn-buren som bebis):
"bäja mamma, bäja mamma!" följt av en gråt som i det närmaste troligen kan översättas till "Jag totalvägrar att åka härifrån utan Manducan!" varpå barnet försökte att självmant klättra in i selen.
Totalberoende från sekund 1 kan man väl säga. :heart:
:heart:
Användarens profilbild
Av babette
Måste rösta igen!!! En klar FEMMA!!! :app: :love: :love: Jag gillar den skarpt! Och den 14kg-s tunga grabben älskar den också! Somnar gott i den. Perfekt att ha i förkylningstider när det är svårt för barnet att ligga ner och sova när näsan är full med snor!! :tumup: :vågen:
Användarens profilbild
Av rubygirl
- Instruktionerna ger ingen info om vad de olika remmarna är till för, så jag justerade i all oändlighet i början för att hitta sköna inställningar. Dessutom bar jag helknasigt första gångerna, hade höftbältet för långt ned vilket gjorde att jag fick jätteont i axlar och rygg.
- Svårt/omöjligt att justera axelremmarna när man bär på magen och bebisen väl är "installerad".
- Tar rätt mycket plats jämfört med min ringsjal. Numera brukar jag köra antingen Manduca eller vagn + ringsjal.
- Fult märke fram som jag nog ska sprätta bort när jag orkar.
- Ser inte klok ut bakifrån under en kofta eller tunn jacka (om man bär på magen, har ännu inte testat rygg).

+ Otroligt skön när den väl sitter som den ska! Jag kan bära riktigt länge utan problem. Vilket ju är värt väääldigt mycket och lyfter betyget till en stark fyra, alla minus till trots.
+ Lillen älskar den.
+ Neutral design.
Användarens profilbild
Av schumiferrari
Jag ÄLSKAR :heart: :heart: :heart: min! Bär utan problem sonen på ryggen. Han väger runt 10 kilo och det funkar även att hänga tvätt med sonen på ryggen! Han somnar gott om han är trött. Bär honom i bara t-shirt, med tjockväst... allt funkar bra. Sonen skrattar gott när jag "hoppar" bak honom till ryggen...
Användarens profilbild
Av Ezder
Har omvärderat den efter att ha haft den ett tag. Tänkte först, "den är väl bra på ryggen eftersom jag inte får till ryggknyt, och när han blir större och vill upp och ned mer kan den väl vara bra". Men efter att ha gett den en ärlig chans på magen när sjalen hängde på tork totalälskar jag den, och det gör maken och sonen också. Helt underbar att bära i när axelremmarna är korsade. Synd bara att jag inte får på mig den själv när jag vill bära på magen. :? Så det är ju ett minus jämfört med sjalen, men den får ändå en klar femma av mig.

Funderar nu på att så småningom övertala maken att vi MÅSTE ha en till, så jag får färga en... Kanske till nästa barn så vi kan bära samtidigt? :hmm:
Användarens profilbild
Av Bé Bé
Hej,
Är intresserad av en Manduca men undrar nu om jag kan ha den då jag är gravid?Tänkte köpa en till en utomlands resa då en sjal blir alldeles för lång att knyta under en shopping runda och bland folk.Är snart i 5:e månaden och magen den bara växer.Är magen blir magen i vägen för själva banden?Blir det för tungt för mig både med magen och med en 14 månaders?Eller tycker ni jag kan införskaffa en ringsjal istället?Tänker ta med en sulky men B vill inte alltid sitta i vagnen om man är i stan typ 6 timmar.
Tackar för svar!

Tack på förhand.
Användarens profilbild
Av sanna73
Bé Bé skrev:Hej,
Är intresserad av en Manduca men undrar nu om jag kan ha den då jag är gravid?Tänkte köpa en till en utomlands resa då en sjal blir alldeles för lång att knyta under en shopping runda och bland folk.Är snart i 5:e månaden och magen den bara växer.Är magen blir magen i vägen för själva banden?Blir det för tungt för mig både med magen och med en 14 månaders?Eller tycker ni jag kan införskaffa en ringsjal istället?Tänker ta med en sulky men B vill inte alltid sitta i vagnen om man är i stan typ 6 timmar.
Tackar för svar!

Tack på förhand.
Om det blir för tungt kan jag inte svara på, men jag bar vår 1,5 åring i sele en hel del när jag var gravid med H och det var inga problem. Tror inte manducan blir något problem med magen (om du bär på ryggen vill säga). Jag skulle helt klart välja manduca före ringsjal på en utlandsresa.
Användarens profilbild
Av Bé Bé
sanna73 skrev:
Tackar för svar!

Tack på förhand.
Om det blir för tungt kan jag inte svara på, men jag bar vår 1,5 åring i sele en hel del när jag var gravid med H och det var inga problem. Tror inte manducan blir något problem med magen (om du bär på ryggen vill säga). Jag skulle helt klart välja manduca före ringsjal på en utlandsresa.
Tack Sanna för svar!! Kollade in att manducan är mycket billigare än en Becco :lol: Men den blommiga var finast :love: och de andra färgerna är så tråkiga.Har någon av er provat Beccon med eller ägde en sådan innan manducan?Vilken är skönast att bära ett barn i?Eller är det en smaksak?
Användarens profilbild
Av tweed
Jag köpte hem en Beco butterfly innan Manducan och jag kunde inte bära i den, vet inte riktigt varför, men den passade inte mig helt enkelt. Manducan passar mig bättre. Jag är 160 cm lång och väger ca 55kg. Men den verkar passa de flesta kroppstyper.
Användarens profilbild
Av teres
I vår familj gillas manducan skarpt, den sitter bra på både mig och maken. Jag bär lillen på magen, har funkat bra med spädisinsatsen. På ryggen har vi testat lillan, som väger ca 11kg och det funkar bra, dock tycker jag att en sjal är bekvämare om man ska bära långt på ryggen, en stor fördel är dock att lillan inte kan åla sig ur den hur hon än försöker (och tro mig, hon försöker!) Annars är hon väldigt duktig på att ta sig ur det mesta, en haglöfsbärstol har hon klättrat ur på ca 2 sek.....
Har en brun och gillar färgsättningen skarpt (brunt och grönt, mina favoritfärger)

den funkar jättebra att amma i för mig som aldrig fått till det i en sjal, det är bara att släppa lite på midjebältet och axelbanden, fösa den lite till sidan och rätta till amningströjan, så sitter där en väldigt nöjd slurpande bebis!

Nu vintertid kommer den att vara favvisen, snabb att stoppa barn i och inga långa ändar som blir blöta och kladdiga på parkeringar.

Minus är att vi upplever den inte som riktigt lika skön på ryggen, sjal är bättre.
Av ilovetyra
Hej,

Har köpt en Manduca till vår 3 veckor gamla tjej. Den känns inte bra för henne som är så liten, hon liksom "faller ihop" på mitt bröst och sitter inte alls bra. Har jag ställt in rätt? Funkar den för en så liten eller när kan man använda den. Det står från 3.5 kg och hon väger 3.7 kg. Vad rekommenderar ni istället? Har även en Tri-cotti som jag tycker hon blir ihoptryckt i.

Tack på förhand! :P
Användarens profilbild
Av Bé Bé
Hej,

Jag läser på en av sidorna där de säljer Manduca och det står att man kan ha barnet i höften .har ni provat och hur ser det ut eller hur gör man?Skulle någon vilja visa upp ett foto på hur höftposition ser ut?
Användarens profilbild
Av teres
Vi har använt sjal till alldeles nya färskingar, lillen började vi bära i Manducan när han var runt en månad, men han är en något stadigare bit, vägde 4,2 vid födseln.
Användarens profilbild
Av babette
Tackar för svar!

Tack på förhand.
Visst! Jag bar på ryggen när jag var gravid! Det gick jättebra! Bättre än med sjal och ryggknyt. Svalare än med sjal och enklare och snabbare att få på! Tycker absolut du ska ha en!!! :vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?