Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
3
3%
2
2
2%
3
7
7%
4
29
28%
5
63
61%
Användarens profilbild
Av Krapplack
5:a från oss.

Suverän tycker jag, mannen och lillebror (verkar det som)
Vi provade becon och patapum, men tyckte att denna satt bäst på oss. Vi är båda långa och ganska smala, men har breda axlar.

Enkel att sätta på sig och justera
Extra bra att kunna ha i kors i ryggen
Kan bära vår 8 kilos kille utan att bli trött - avbärarbältet funkar.
Huvudluvan funkar att somna i
Känns säker

Ett minus för att den är lite trist, inte så mycket möster/färger att välja på. vi valde en svart.

Det blir mer mysigt med långsjal - men sele är enkelt, snabbt och svalt.
Av corona
5:a från oss.

Snygg, skön, enkel att använda, avlastar bra!!
Av doc
Toppen! Avlastar bra, justerbar och flickan somnar i selen. Fast det vore roligare med lite mer färg och mönster.
Av frkB29
Funkar jättebra till min sambo, men jag var för kort för den...

+ för baby insert och att ryggen går att förlänga

- för knäppningen på ryggen, svårt att komma åt eller så har vi inte kommit på knepet
Användarens profilbild
Av Jolin
Har haft min i ca en vecka nu och den är supersmidig. Sambon har nu börjat bära som han slutat med sedan vi gick över till ryggen för han fick aldrig till rygg knyt utan hjälp. Dock tycker jag att hon sitter så lågt på honom när hon sitter på ryggen och kan nästan bara titta in i ryggen :? verkar lite klaustrofobi att ha en stor rygg mitt i ansiktet men hon verkar vara nöjd ändå.

Jag föredrar sjal men tar med selen ibland om det är kortare saker då den är snabbare att få på.
Dock känns den lite stor för mig (166cm 52 kg) jag har alla spännen som finns spända så mycket det går för att det skall bli ok. Axelbanden glider av axlarna ibland pga att de har sytt dit resåren på bröst spännet dåligt så den går inte att spänna ordentligt.
Den är mjukare än vad jag trodde och höftbältet är stadigt och avlastar jättebra.
Synd att man inte kommer åt huvudstödet om hon somnar under färd.

Funkar suveränt till att bära vår dotter på 2,5 år. Passar mindre bra till pyttisar tycker jag, insatsen är lite svår att få till och så är det inte lika mysigt med alla spännen och band men det gäller ju alla selar.
Senast redigerad av Jolin den tis jul 07, 2009 14:22, redigerad totalt 1 gånger.
Av surftrollet
Gav den en trea, för att den är så smart.

Dock passar den inte alls på mig. Det räckte med att ta på den för att inse att om jag har den på mig en längre stund så kommer jag få blåmärken på höftbenen. Den gick inte att justera till tillräckligt kort i avbärarbältet för att sitta bekvämt på mig.
Av Annamamman
Har testat lite snabbt med ryggbärning av treåring. Alla inställningarna gjorde att den satt jättebra på mig, och jag tyckte att den var snabb att få till. M tyckte inte om den, hon tyckte den var "hård i rumpan", och jämfört med Ergon är den nog det för ett barn utan blöja.
Användarens profilbild
Av Diglet
jag är väldigt nöjd med manducan. kan knäppa ryggfästen när bebisen är på magen. det går ju att dra upp närmre nacken så det var inga problem. jag har också provat att bära på ryggen, vilket såklart känns mer balanserat. men det är mysigare med magbärning.

jag tycker att manducan är snygg! har den svarta. den är så clean och enkel i designen. är inte så förtjust i massa blommönster. sen är den ju ganska billig. bonus!
Användarens profilbild
Av Netta
5:a från mig.

Skön att bära, lätt att ta på och av.

Maken får inte röra den och ändra min inställning :lol:

Vi funderar på att köpa en sele till. Kanske en Beco
Användarens profilbild
Av Netta

Användarens profilbild
Av Netta

Användarens profilbild
Av lejonunge
Skön att bära i, ok utseende för att vara en bruksprodukt, men den kan ju inte jämföras utseendemässigt med en beco t ex. Gav den en femma i våras, skulle vilja dra ned det till en fyra nu då den blivit ordentligt tvättblekt efter ett sommarhalvårs användning och tre maskintvättar.
Användarens profilbild
Av UWO
4:a röstade jag.

+ Lätt att få på sig, har en nice sjalkänsla. Rätt så snygg. Avlastar bra, huvudskyddet sitter fast.
- Skulle gärna sett en limeted ed. utan blommor och så, lite könsneutral i utförandet. Hade gärna haft ytterligare ett avlastningsband för de tyngre barnen, tycker det övre avlastningsbandet satt lite högt upp.
Och, som någon redan påpekat, den passar sämre om man är tunnt byggt. Höftbandet var precist att jag kunde spänna det ordentligt men behöver troligen en tröja mellan.
Användarens profilbild
Av Nemo
Tycker den är väldigt skön att bära i, avlastar mycket bra, även om jag väljer en sjal om jag vill ha högre mysfaktor. Men den är väldigt enkel att få på och även maken gillar att bära i denna. Schysst pris också, och det känns som om den kommer att räcka länge iom att ryggstödet går att ändra i höjd. Hade också gärna sett att den fanns lite lite roligare färger och mönster, men vår svarta är också riktigt snygg. Har ännu inte testat att bära på ryggen, så jag kan inte uttala mig om det.

Fick förresten tips om hur man kan bära på magen och ändå ha spännet på ryggen i höjd med skulderbladen - där tycker iaf jag att det är skönast att ha det: Man har spännet knäppt medans man sätter på selen och så spänner man ut remmarna för armarna så mycket det går. Då kan man "trä in" huvudet under spännet och sedan bara drar man åt armremmarna när man har fått på sig den. Funkar jättebra, även om det nog ser lite tråckligt ut.
Användarens profilbild
Av sanna73
4:a från mig :D
Gillar den skarpt för ryggbärning, avlastar superbar och inställningarna är lätta att göra :loving:

Men för magbärning tycker jag den avlastar sådär, då tenderar jag att få lite ont i axlarna. Blir lite bättre om jag korsar axelbanden, men på mage föredrar jag absolut sjal.

Dock skönaste selen jag burit med (har även testat Ergo och Patapum toddler).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?