Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
3
2%
2
3
2%
3
8
6%
4
60
44%
5
61
45%
Användarens profilbild
Av sillen
April - Tack för flytten av mitt inlägg!

Katarina - jovars, visst avlastar den OK, men det finns stor förbättringspotential! Det blir lätt att jag skjuter fram axlarna och kutar en aning, helt onödigt egentligen men skärningen får mig lixom att göra så. Men större delen av tyngden hamnar på höfterna och det är bra!
Användarens profilbild
Av Alven
Gillar huvudstödet, men har förstått att jag är relativt ensam om det.
Nej, jag gillar också huvudstödet. Det tog ett tag innan jag kom på hur jag skulle få till det bra, men nu används det flitigt eftersom David alltid somnar på ryggen. Jag stoppar aldrig ner det i fickan utan låter det hänga, så får jag lätt upp det när det behövs.
Användarens profilbild
Av sillen
Katharina - det verkar vara "pest eller kolera" - kuta med ryggen eller ont i skulderbladen!

Ska testa att putta ut axelbanden - återkommer med rapport!
Av missX
Jag tycker att Ergon är helt suverän att bära med på ryggen. Jag lyckades aldrig få till ryggbärandet med Didyn. Ergon blev min räddning när sonen ville bäras då jag behövde fixa med annat och jag inte ville ha hjälp av honom :wink: . Den är lätt att få på och att få i barnet i. Ingen risk för sjaländar att bli nedsmutsade vi utomhusuppslängningar.

Att bära med Ergon på magen kändes inget vidare tycker jag. Då är det tusen gånger bättre med en långsjal, men Ergon är iaf bättre än en BB på magen.
Användarens profilbild
Av Madick
Jag ger Ergon en klar 5a! Använder den dagligen och många timmar. Dock enbart på ryggen, har ingen erfarenhet av den på magen eftersom jag köpte den när hon blivit för lång att ha framtill. Jag känner mig helt fri trots att hon är med jämt. Gör allt jag brukar göra (bl.a stalltjänst = ta in och ut hästar, mocka, och så delar jag ut reklam på söndagar i 3vån hus utan hiss!).

Även sambon använder den gärna.
Av Gäst
Tycker om!

Tycker den avlastar jätte bra även om det ibland kan bli lite baktungt, men det är faktiskt även en vanesak.
Tycker inte alls den är krånglig att få på (på ryggen) klarar det själv utan probs. Tycker om huvudstödet och tycker den är jätte bra på magen också!
Användarens profilbild
Av sarah
sorry, glömde logga in (inte vid min dator) jag är alltså gäst (inlägget innan)
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
Vi tycker att Ergo är jättebra!
Den är helt klart sambons första val när vi ska någonstans med Alexander!!
Den är lätt o smidig att ta på sig o det går snabbt att justera den.
Vi har mest haft Alex på magen o sovstödet har vi använt många gånger! :)
Användarens profilbild
Av Mariadraken
Vi är jättenöjda med Ergon. Jag har den tegelröda gamla modellen. Det var rätt lätt att lära sig att få upp Ida på ryggen utan hjälp.
Bra med en sele som går att använda både på rygg och mage.
Sedan så har jag sett att det finns en massa tillbehör*kliar i shoppingtarmen*
Av Gäst
Gäst = Lotte
Användarens profilbild
Av April
Vad roligt att se sin gamle trotjänare på bild Lotte! :-D Vad myisgt det ser ut!!!

Kram
Av Marika
En 4 från mig.

+ Enkel att komma igång med
+ avlastar ok.
+ Snabb och lätt att byta emellan varandra, typ från mamma till pappa.
+ huvudstödet

- funkar ej bra på nyfödd.
- avlastar inte lika bra som en långsjal.
- ej så månsidig som långsjal
- jag tycker att axelbanden känns klumpiga funkar ej så bra under en jacka.

*Jag producerar Looma Ringo samt hjälper Småfolket med försäljning av deras produkter*
Senast redigerad av Marika den tor jul 28, 2005 10:38, redigerad totalt 1 gånger.
Av jojjo
Jag ger den en femma. Tycker den är jätte bra, men mest av allt tycker min sambo om den och bär i den ofta. Den fungerar bra på långpromenader, jag får inte ont i ryggen alls..

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?