Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
2
4%
2
2
4%
3
8
16%
4
21
42%
5
17
34%
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag ger Patapumen en 5:a

Den passar mig som hand i handske. Jag kan bära länge i den utan att få ont, den avlastar bra, är snygg och lagom hög i ryggen för att Albert ska kunna sitta med armarna ute. Dock kommer den nog att kännas för liten i vinter när han har ytterkläder på sig.

Huvudstödet är luftigt och bra så här i sommarvärmen, enda nackdelen med det är att huvudet ibland tenderar att glida ut lite åt sidan. Tycker också att spännena till det är lite meckiga att få upp när Albert vaknar för då gäller det att få bort otyget snabbt som attan :wink:
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Patapumen får en 4:a av mej, vi gillar den jättemycket! MEN det är så dumt med det hårda midjebältet.
Användarens profilbild
Av Plinga
Jag tycker den är toppen!! Jag svingar upp Ellen på ryggen, tycker att mina kläder bara vrider sig om jag ska ta upp henne via höften. Tycker inte det är svårt att knäppa spänner bak i nacken, jag knäpper det ganska högt upp, och drar ner den lite efter behov. Patapumen är det bästa för oss!! :D
Användarens profilbild
Av Crappy
stark 4:a

Lätt att ställa in, smidig att ha med, mina grabbar (söner + make) älskar den.
Användarens profilbild
Av Monique29
3:a
Användarens profilbild
Av sara f
Mig passar den utmärkt, men den har några stora nackdelar.
För det första så passar den inte min sambo. Han är 1.86 m lång och den vaderade delen av axelbandet slutar uppe på axeln på honom. Är ju lite skumt att de syr selarna så att bara kvinnor och korta män ska kunna ha dem :? Nästa nackdel är att bandet man knäpper över brösten behöver dras upp över vaderingen när jag (1.70 m lång) använder selen på ryggen. Vaderingen blir alltså ihopknölad. Detta vore ju mkt enkelt att lösa genom att ha ett frigående band, upp över det vaderade axelbandet, där man enkelt kunde ställa in vilken höjd man vill ha bröstspännet på. Alltså så som det är på vandringsryggsäckar. Sen är det ganska veka spännen också och det känns ju som en dum besparing med tanke på att man ju bär på det mest värdefulla man har :)
Nu låter det här väldigt negativt, men det är absolut inte meningen. Jag är bara lite kritisk och ser till vad man kan förbättra. :wink: Från mig får den här selen ändå en 4:a, för den är underbar att bära i!
Av kylsbo22
Inte lika bra som min fyrkantsjal, men den funkar. Ganska lätt att få upp barnet på ryggen men höftbältet är så hårt så det är i vägen när man bär på magen.
Användarens profilbild
Av boosten
Jag gav den en 4:a. Den är fin och skön att bära i, men under overallsäsongen när mitt barn var 1-1,5 var den för låg i ryggen för att det skulle kännas bra. Jag har även testat Toddlern, men kom inte överens med extraremmarna. Ergon passar oss bättre, även om Patapumen är väldigt bra.
Av herilane
En 4:a får den av mig med.
Den är helt OK som sele, smidig och lättanvänd och god kvalitet. Men jag tyckte att den var obekväm, hur jag än gjorde. Midjebältet var styvt och gjorde ont på mina höfter, och satt inte så jättebra. Det är nog väldigt beroende på användarens kroppsform, om man finner Patapumen bekväm eller inte.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Den får en svag 3:a av mig.
Tycker att den är obekväm. Midjebältet är hårt, gör ont och sitter inte bra (på varken mig eller min man). Flickan sitter inte bra i den och trivs inte alls.

Trodde att vi inte var någon selefamilj men sedan träffade vi ergo och förstod att det är skillnad på sele och sele... :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
Jag gillar midjeväskan och huvudstödet. :D Det var nog det som förtrollade mig i början. Huvudstödet är lätt att få upp själv och jätte bra när det är varmt, för det känns inte så instängt.

Men jag tycker att den är för låg i ryggen, jag får ont av att Saga kan hänga sig ut så mycket. Och drar jag åt selen hårdare, får jag ont i axlarna.
Midjebältet tycker jag är helt OK, jag tycker inte att det är oskönt direkt.
Barnet sitter tajt mot kroppen till viss del. Lite svårt att humpa ner barnet
t o m för att selen är så trång, men jag gillar inte att hon kan hänga sig utåt så mycket. Jag får ingen rätsida på det hela och nu har jag testat den i två månader, så jag fick sälja den.

Den får en trea av mig.
Användarens profilbild
Av Wickz
röstade 4....
Tycker den är underbar för mig som bärare, dessvärre inte för mitt barn. sittdelen är för kort....
och hon kan inte sitta utåt... ingen sele som inte är ergonomiskt OCH har den möjligheten kommer få en 5a av mig.
Av TygTiger
Väldigt väldigt bra. 5. Första gången jag använde den blev jag sur för att jag spände den för hårt och fick inte till sittgropen, men min man är lite mer tålmodig.

Sammanfattningsvis: Blir liten, mindre än en babybjörn, när man rullar ihop den. Slitstark. Kan bära även min 16-kg son i den i en halvtimme eller så. Lätt att ta av och på.

Enda nackdelen är väl att man får en ful dubbelputmage av bältet när man bär på ryggen, och att sonen då hamnar långt ner så han ser inte över min axel (jo nu när han är tre gör han ju det!).
Av carran
Jag älskar min Patapum! Agnes är 7 månader nu och jag tycker faktiskt att patapumen är smidigare än sjal. Lätt att ta på sig och lätt att ta barnet i och ur den. Jag knäpper aldrig upp spännet som håller i hop axelbanden utan trär bara i armarna och knäpper höftbältet.

Jag bär bara på magen än så länge men jag har provat "sofftricket" för att få upp henne på ryggen och med lite träning tror jag nog det funkar bra. För mig har Patapumen konkurererat ut barnvagnen när jag ska handla eller sticka in nåt ärende lite snabbt, det lyckades inte Sinon med riktigt men selen är ju plätt-lätt!
Användarens profilbild
Av hcvc
Föll inte helt för Patapum. Köpte en blå 2.30, har sålt den vidare. En bra sele, men passade inte mig helt hundra. Tycker att avbärarbältet var lite oflexibelt i och med att det var i ett stycke. Lite låg i ryggen. Skönt tyg, den blåa hade nog åldrats snyggt. Bra huvudstöd. Onödigt med de elastiska banden som håller fast de hoprullade remmarna, man måste ju ändå slacka upp remmarna varje gång man tar på den, och de lär ju snabbt förlora i elasticitet och bli lite krulliga. Minus för de fula tryckknapparna på bältet. Plus för priset!!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?