Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har fyra barn och bar tvåan och trean i sjal (först trikåsjal på magen och senare vävd långsjal på ryggen) och i min Ergo. Min fyra är nu 14 månader, och har burits mycket i trikåsjal på magen även han, men han är alldeles för stor för det nu. Jag har försökt med både Ergon och långsjal på ryggen, men det funkar inte. Ergon funkar inte för att jag är för tjock :? Den sitter bra på hans pappa (och satt bra på mig med de andra barnen, men nu funkar den bara inte). Jag är kort (162 cm) och har ca 15 kg övervikt. Jag får inte höftbältet att sitta på höften, utan pga min ..ähum...vaddering, åker höftbältet upp och sätter sig runt midjan, och det åker liksom "ut" på ryggen så att det inte är mot kroppen ordentligt.
Ergon funkar alltså inte pga min kroppsform. Men sjalen på ryggen funkar inte pga sonens speciellt behov. Han är normalstor (ca 11 kg) men ligger efter i den motoriska utvecklingen. Han hjälper inte alls till eller håller fast sig när jag ska ha upp honom på ryggen, och ja, jag vet inte hur han bär sig åt men det är väldigt (!) svårt att få dit honom trots att jag anser mig vara skapligt van vid att knyta sjal på ryggen. Det går bara inte med honom! Han har även en sjukdom som gör att det vore absolut katastrof om jag tappade honom (han skulle få betydligt svårare skador än friska barn), vilket troligen gör att jag omedvetet spänner mig och gör det svårare än vad det är.
Jag skulle behöva en ergonomisk sele som dels funkar för stora barn (han är ju redan 14 mån och jag vill kunna bära honom länge till om det är möjligt), dels funkar för min "vaddering", men även när jag gått ner i vikt (jag är på väg) och har normalvikt. För att jag ska känna mig säkrare pga hans sjukdom vore drömmen om man först kan "sätta fast" honom så att han inte kan trilla ur, innan jag sätter honom på ryggen. Förstår någon hur jag menar? Finns min drömsele?
Jag har tyvärr inte möjlighet att prova hos någon, utan vill skicka efter den.
Stort tack på förhand!!!
På Edenbaby har de en tabell med olika selars mått, edenbaby.se
Har du förlängningsdelen till ergons midjebälte?

Annars skulle jag nog föreslå Manducan. Den brukar passa långa eller lite kraftigare personer :D
Manducan är ju betydligt högre i ryggplattan än ergon, vilket gör att barnet sitter mera "i en påse" i en manduca. När man humpar runt till ryggbärning från höften så tycker jag denna höga ryggdel hjälper till att rama in barnet. Det kunde kanske vara till hjälp när det gäller din son. Jag bär dagligen min 19-månaders i en manduca och tycker att den funkar bra även till såpass stora barn.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?